ظرفیت بالای لرستان در حوزه تولید آثار هنری و فرهنگی دفاع مقدس

ظرفیت بالای لرستان در حوزه تولید آثار هنری و فرهنگی دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد زیویار در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ضمن تبریک هفته دولت، اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر از مخلص‌ترین خدمتگزاران به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند که چه قبل از انقلاب اسلامی و چه بعد از انقلاب اسلامی از هیچ کوششی برای اعتلای دین و ملت فروگذار نکردند تا جایی که جان خود را در کف دست گذاشتند و در نهایت به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

وی با بیان اینکه در عظمت جایگاه شهید هر چه بگوییم باز هم کم گفته‌ایم، افزود: به‌یقین نمی‌توانیم حق شهدا را به‌سادگی ادا کنیم؛ همه ما مدیون شهدا هستیم و باید زنده نگه‌داشتن یاد شهدا را وظیفه خود بدانیم.

استاندار لرستان بر ضرورت توجه بیش‌ازپیش به فرهنگ دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت‌های استانی در این حوزه تأکید کرد و گفت: با وجود ۶۵۴۴ شهید لرستانی باید سعی شود آن گونه که شایسته دفاع مقدس است حق مطلب به‌خوبی ادا شود.

زیویار با اشاره به اینکه لرستان در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس در ساخت فیلم، تئاتر، نمایشنامه، کتاب از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، عنوان کرد: در زمینه مسئله تأمین اعتبار درصورتی‌که منع قانونی وجود نداشته باشد حمایت می‌کنیم.

وی گفت: باتوجه‌به اینکه دشمن با تهاجم فرهنگی درصدد جذب جوانان و نوجوانان است، ترویج برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت که جزئی از ارزش‌های ما است می‌تواند در آینده نسل جوان تأثیرگذار باشد.

منبع: مهر