چشم انداز همکاری‌های دوجانبه محور گفت‌‌وگوی مقامات قرقیزستان و سازمان بهداشت جهانی

چشم انداز همکاری‌های دوجانبه محور گفت‌‌وگوی مقامات قرقیزستان و سازمان بهداشت جهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «گلنارا بااتیرووا» وزیر بهداشت قرقیزستان با «لیویو ودراسکو» رئیس جدید دفتر کشوری سازمان بهداشت جهانی در این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار، طرفین در مورد چشم انداز همکاری بین وزارت بهداشت قرقیزستان و این سازمان در زمینه اصلاح و بهبود بخش بهداشت در کشور بحث و تبادل نظر کردند.

لیویو ودراسکو همچنین اطلاعاتی در مورد اولویت‌ها و برنامه‌های این دفتر برای آینده ارائه کرد.

وی در مورد توسعه یک برنامه همکاری 7 ساله بین وزارت بهداشت این کشور و دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا که شامل بالاترین اولویت‌ها و مطابق با برنامه ملی حفاظت از سلامت و درمان و توسعه سیستم مراقبت‌های بهداشتی تا سال 2030خواهد بود، بحث و تبادل نظر کرد.

این مقام سازمان بهداشت جهانی گفت: این طرح همچنین به جذب سرمایه گذاری مالی در مراقبت‌های بهداشتی خواهد کرد و مثالی از تایلند زد که سیستم مراقبت‌های بهداشتی یکی از پیشروها در کارایی و گردشگری پزشکی است.

بااتیرووا خاطرنشان کرد: با درک اهمیت این همکاری، ما مطمئن هستیم که مشارکت ما با این سازمان نقش مهمی در توسعه و نوسازی سیستم مراقبت‌های بهداشتی در قرقیزستان و همچنین در ارائه مراقبت‌های پزشکی با کیفیت به شهروندان خواهد داشت.

در پایان این دیدار، طرفین در مورد همکاری دوجانبه بین وزارت بهداشت قرقیزستان و سازمان جهانی بهداشت با هدف اجرای پروژه‌های مهم در این کشور توافق کردند.

دو طرف تمایل خود را برای بهبود همکاری‌ها و همکاری مشترک برای بهبود بخش سلامت در کشور ابراز کردند.

پایان پیام

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.