سوخو روسی مجهز به بمب‌افکن‌های آمریکایی می‌شود!/ عکس

سوخو روسی مجهز به بمب‌افکن‌های آمریکایی می‌شود!/ عکس

نیروی هوایی اوکراین سوخو-۲۷ خود را به بمب‌های سرنشین دار ساخت آمریکا مسلح کرده است و رهگیرهای قدیمی را به جنگنده بمب‌افکن چند منظوره تبدیل کرده است.

تینا مزدکی_ مهمات تهاجم مستقیم مشترک یا JDAM ابزار هدایت‌گری است که بمب گرانشی غیر هدایت شونده را به بمب هوشمند تبدیل می‌کند که قابلیت عملکرد در همه شرایط آب و هوایی را دارد. ترکیب سوخو-۲۷ و JDAM یک ترکیب بالقوه قدرتمند است. سوخو-۲۷ دو موتوره و تک سرنشین با حداکثر وزن ۳۶ تنی خود می تواند چندین تن بمب را تا شعاع ۷۰۰ مایلی یا بیشتر حمل کند و در حین مسیر از خود دفاع کند.

برای تبدیل رهگیرها به جنگنده بمب افکن مقداری تلاش لازم بود. ناوگان سوخو-۲۷ اوکراین شامل ترکیبی از «سوخو-۲۷اس» و «سوخو-۲۷پی»، است. مدل‌های «اس» نسل اول Flankers هستند که فقط قابلیت هوا به زمین ابتدایی را دارند که از بمب‌های هدایت‌نشده استفاده می‌کنند. هواپیماهای «سوخو-۲۷پی» در اواخر دهه ۱۹۸۰ رابط های بمب خود را حذف کردند.

سوخو-۲۷ قبلاً می توانست بمب حمل کند و بازیابی قابلیت هوا به زمین سوخو-۲۷پی، چندان دشوار نبود. اما برای به کارگیری JDAM-ERهای هدایت شونده با GPS، پیمانکاران آمریکایی و اوکراینی مجبور شدند یک دکل جدید اختراع کنند.

سوخو روسی مجهز به بمب‌افکن‌های آمریکایی می‌شود!/ عکس

مشخص نیست که نیروی هوایی اوکراین چه تعداد سوخو-۲۷ را برای JDAM تغییر داده است. هنگامی که اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ فروپاشید، اوکراین ۷۴ فروند سوخو-۲۷ جدید در آن زمان را به ارث برد. بیست و سه سال بعد، تنها ۲۴ فروند در خدمت فعال بودند.

سوخو روسی مجهز به بمب‌افکن‌های آمریکایی می‌شود!/ عکس

منبع: forbes

بیشتر بخوانید:

نقص جدی در هواپیمای غول‌پیکر بوئینگ خبرساز شد

پروفسور ایرانی درهای جدیدی به روی علم کوانتوم باز کرد!

پست جنجالی ترامپ در توییتر پس از 3سال!

227323

منبع: خبرآنلاین