دولت خود را با معیارهای اسلامی ارزیابی کند

دولت خود را با معیارهای اسلامی ارزیابی کند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام امان الله علیمرادی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر کرمان گفت: هفته دولت فرصتی برای نقد و ارزیابی عملکرد دولت است.

وی اظهار داشت: اهل فکر و همچنین دولت باید خود را با معیارهای اسلامی از جمله فقرزدایی، توازن اقتصادی، حاکمیت خوبی‌ها و معروف‌ها، دور کردن بدی‌ها، ظلم، فساد، نابرابری و تبعیض ارزیابی کنند.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: ارزیابی یک وظیفه اخلاقی، فردی، اجتماعی و سیاسی است و دولت باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی و موارد فساد و صلاح را بررسی و در راستای رفع فساد و مشکلات اقدام کند.

وی افزود: دولت ضمن حرکت به سوی اصلاح، نه ظلم کند و نه زیر بار ظلم برود، فقر ستیز باشد و طغیانگر نباشد و جلب رضایت توده‌های مردم را مد نظر قرار دهد که اینها از معیارهای اسلامی است.

حجت الاسلام علیمرادی با تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع) و تبریک روز پزشک گفت: این روزها یادآور حادثه غمبار دفتر رئیس جمهور و نخست وزیر و شهادت شهید رجایی و باهنر است.

وی ادامه داد: این ۲ مرد بزرگ انقلابی، سربلند و مایه سربلندی بودند و در همه خوبی‌ها از جمله معرفت دینی و اخلاقی، اعتقاد به قیامت، خدمتگزاری به مردم و وقت شناسی در حد اعلی و ممتاز بودند که خدا پاداش این مجاهدت‌ها را با شهادت داد و نام نیک آنان در ادبیات اسلامی بر سر زبان‌ها افتاد.

امام جمعه موقت کرمان تاکید کرد: شهید باهنر از مفاخر ایران اسلامی و دیار کریمان و مردی دانشمند، خدوم، انقلابی، اخلاق مدار و شخصیتی الگو برای آحاد جوانان و نوجوانان بود.

وی با بیان اینکه اهل تبیین و تفسیر که نقشی در قلم، هنر و بیان دارند باید ویژگی‌های شخصیت‌های ممتاز شهید رجایی و باهنر را به نسل جوان نشان دهند تا این افراد مرجع علمی اخلاقی و سیاسی جوانان ما شوند افزود: این حق مفاخر ما است.

وی با اشاره به اربعین اباعبدالله الحسین (ع) و مصیبت‌های صحرای کربلا و ویژگی‌های انسان با تقوا گفت: انسان باتقوا خشم خود را منشأ عمل قرار نمی‌دهد و آتش فتنه دشمنان و بر هم ریختگی در جامعه را فرو می‌نشاند.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.