فضای غبارآلود مجازی را به محلی برای امید آفرینی تبدیل کنیم

فضای غبارآلود مجازی را به محلی برای امید آفرینی تبدیل کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی‌محمد اکبری صبح امروز در آئین اختتامیه پنجمین رویداد تولید محتوی بسیج چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: شهید رجایی و باهنر در دوره کوتاهی که مسئولیت داشتند خدمت صادقانه و خدمات ارزنده و ماندگاری را انجام دادند.

وی افزود: به دلیل همین خدمات صادقانه شهیدان باهنر و رجایی می‌توانیم آنان را مدیران جهادی بنامیم.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) ادامه داد: فاصله بین مدیر جهادی و غیر جهادی عمل و عمل گرای نه شعار و وعده و وعید دادن است.

اکبری عنوان کرد: رویداد تولید محتوی دیجیتال بسیج نیز یک کار عملیاتی و جهادی است که با رمز و نام ائمه اطهار شروع به کار کرد.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های مختلف تولید محتوی ظرف ۴۸ ساعت باید محتوی که با موضوع محرمانه به آن‌ها اعلام شده بود را به سرانجام برسانند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) اضافه کرد: عملکرد در فضای حقیقی و دوران دفاع مقدس هم همچون سبک و سیاق فضای مجازی امروز و تولید محتوی در آن بود، برای عملیات طرحی ریخته می‌شد و بعد از آن رزمندگان بر همین اساس عملیات انجام می‌دادند.

اکبری بیان کرد: عده‌ای در فضای مجازی متولد شده‌اند که معمولاً نسل جوان و نوجوان هستند و این به دلیل همه‌گیری گسترده این فضا است، عده‌ای هم که از نسل‌های قدیمی‌تر به شمار می‌روند کوچ کنندگان به این فضا هستند.

وی تاکید کرد: بالاتر از فضای مجازی، هوش مصنوعی است که البته مورد دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی هم هست، فعالان باید وارد این عرصه هم شوند تا بتوانند از آن استفاده کنند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) افزود: گریزی از فضای مجازی و دیجیتال نیست، لذا باید با برنامه‌ریزی صحیح از آن استفاده کنیم و در آن پیش قدم باشیم تا تحت اراده دشمن قرار نگیریم.

اکبری افزود: زمانی همه سازوکارها و زیرساخت‌های مربوط به فضای مجازی در خارج از کشور بود که باعث می‌شد هر چه می‌خواهند به ما القا کنند، باید در فضای مجازی به دنبال راهکاری باشیم که به اصطلاح خط ایران نشکند، نباید بعد از آنکه در این فضا دچار آسیب شدیم به دنبال ترمیم آن بیفتیم.

وی ادامه داد: مردم، شهدا و… استان چهارمحال و بختیاری همیشه جز اولین‌ها در کشور بودند بنابراین باید تلاش کنیم تا در عرصه فضای مجازی و تولید محتوی دیجیتال نیز جز اولین‌ها باشیم.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) به حوادث و اغتشاشات سال گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: به راستی فتنه‌ای عظیم بود که به دلیل القاعات در فضای مجازی رخ داد و حقایق را برعکس به نمایش گزاشتند.

اکبری عنوان کرد: باید در برابر این فتنه دشمن که حقایق را وارونه به نمایش می‌گذارد فعالیت مؤثر داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سیلی که در فضای مجازی به راه میفتد از سیلی که در واقعیت جاری می‌شود مخرب‌تر است، اما می‌توانیم این فضای غبارآلود را به محلی برای امیدآفرینی و آموزش تبدیل کنیم.

منبع: مهر