آغاز اجرای مقررات جدید اتحادیه اروپا برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی

شرکت‌های بزرگ فناوری که در اروپا فعالیت می‌کنند از جمعه (سوم شهریورماه) باید از قوانینی تبعیت کنند که سازمان‌یافته‌ترین تلاش اتحادیه اروپا برای دفاع از حریم خصوصی شهروندان خوانده می‌شود و در صورتی که پلتفرم‌های آنلاین این قوانین را نقض کنند، می‌توانند با جریمه‌های میلیاردی روبرو شوند.

از فوریه سال آینده میلادی این قوانین برای شرکت‌های دیجیتال کوچک‌تر نیز اعمال می‌شود.

موارد تعهدات

1. توانمندسازی کاربران

مقالات مرتبط:

ممنوعیت پخش شبکه‌های آرتی و اسپوتنیک روسیه در اتحادیه اروپافعالیت ایرانیان در شبکه های اجتماعی؛ به روایت مرکز آمارکمیته تخصصی هیئت مقررات‌زدایی: فعالیت اسنپ‌دکتر بلامانع استدرخواست اتحادیه اروپا برای حذف رسانه‌های روسیه از جست‌وجوی…

اطلاع دقیق کاربران از نحوه توصیه محتوا در پلتفرم‌ها و وجود امکان انصراف از آن

ایجاد امکان گزارش‌دهی انتشار محتوای غیرقانونی و پیگیری گزارش‌ها از سوی پلتفرم‌ها

عدم نمایش تبلیغات بر اساس داده‌های حساس کاربر مانند قومیت و عقاید سیاسی و برچسب‌گذاری و تمایز دقیق محتوای تبلیغاتی در پلتفرم‌ها

ارائه گزارش کلی قابل درک از شرایط و ضوابط پلتفرم به زبان کاربران کشورهای عضو اتحادیه اروپا

2. حفاظت از کودکان

بازطراحی سیستم پلتفرم‌ها جهت ارائه سطح بالایی از حریم خصوصی، امنیت و ایمنی برای کودکان

ممنوعیت ارائه تبلیغات هدفمند به حساب کاربری کودکان

ارائه ارزیابی از تهدیدات پلتفرم‌ها برای کودکان به کمیسیون اروپا در مدت ۴ ماه و انتشار عمومی گزارش حداکثر پس از ۱ سال

بازطراحی خدمات پلتفرم‌ها جهت کاهش تهدیدات ضوابط و توصیه‌گری محتوا برای کودکان

3. تعدیل محتوای دقیق و مبارزه با اخبار جعلی

لزوم اقدام پلتفرم‌ها برای برای مقابله با خطرات مرتبط با انتشار محتوای غیرقانونی و تأثیرات منفی بر آزادی بیان و اطلاعات

لزوم وجود شرایط و ضوابط روشن و اجرای مجدانه آن‌ها از سوی پلتفرم‌ها

لزوم وجود مکانیسم مشخص برای پرچم‌گذاری محتوای غیرقانونی از سوی کاربران و پیگیری سریع گزارش‌ها از سوی پلتفرم‌ها

تجزیه و تحلیل تهدیدات خدمات ارائه شده از سوی پلتفرم‌ها و اقدام برای کاهش آن‌ها

4. افزایش شفافیت و پاسخ‌گویی

حصول اطمینان از ارزیابی دقیق تهدیدات از سوی پلتفرم‌ها و انطباق کامل آن‌ها با تعهدات قانون خدمات دیجیتال اروپا

ارائه دسترسی داده‌های عمومی پلتفرم به محققان (در آینده سازوکار ویژه‌ای برای محققان تأیید شده ایجاد خواهد شد.)

لزوم اعلام و انتشار منشا همه تبلیغات ارائه شده

ارائه گزارش شفاف در مورد تصمیمات اتخاذ شده پیرامون تعدیل محتوا و مدیریت تهدیدات

منبع سیتنا منبع: آی تی ایران