فعالیت ۷۶ مرکز و ۳۶ پایگاه امداد و نجات هلال احمر آذربایجان‌غربی در ایام اربعین

فعالیت ۷۶ مرکز و ۳۶ پایگاه امداد و نجات هلال احمر آذربایجان‌غربی در ایام اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، یحیی خلیلی معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در طرح ملی امداد و نجات این جمعیت با موضوع امداد و نجات سوانح احتمالی در مسیر اربعین حسینی (ع)، ۳۰۰ نیروی عملیاتی در ۵۶ مرکز عملیاتی، ۲۰ مرکز پاسخگویی و ۳۶ پایگاه امداد و نجات در استان به زائران خدمات ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: این طرح به مدت ۲۳ روز و تا ۱۸ شهریور سال جاری ادامه دارد و امدادگران هلال احمر در همه نقاط تردد زائران اربعین از زمان ورود به آذربایجان‌غربی تا مرز تمرچین پیرانشهر حضور دارند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به تجهیزات هلال احمر در این عملیات اظهار کرد: داوطلبان و نیروهای متخصص هلال احمر به همراه ۸۵ ناوگان خودرویی شامل آمبولانس، خودروی نجات و سایر خودروهای امداد رسان در این پایگاه‌ها مستقر و به همراه تیم امدادگران بانوان و تیم‌های واکنش سریع با تمامی تجهیزات و لایه‌های ارتباطی لازم آماده ارائه خدمات هستند.

وی با اشاره به امکان دسترسی به ندای ۱۱۲ هلال احمر در استان اظهار کرد: امکان شماره گیری با این شماره حتی با گوشی های بدون سیم‌کارت هم مقدور است و هنگام تماس زائران با این شماره گویا و در صورت نیاز نزدیکترین تیم برای امدادرسانی به محل اعزام می‌شود.

خلیلی افزود: هم اکنون ۶ پایگاه امداد و نجات در پیرانشهر نیز مستقر شدند و علاوه بر این مرکز ارتباطی سیار هم در مرز تمرچین مستقر شده و هر روز ویدیو کنفرانس با سایر مناطق کشور که اعزام زائران از آنها صورت می گیرد، انجام می شود.

انتهای پیام

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.