۱۰ هزار واحد مسکونی طرح ملی مسکن در خراسان رضوی واگذار می‌شود

۱۰ هزار واحد مسکونی طرح ملی مسکن در خراسان رضوی واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد خدایی درباره آخرین وضعیت مسکن ملی در استان خراسان رضوی اظهار کرد: تاکنون ۴۰ میلیون مترمربع زمین در سطح استان خراسان رضوی تامین شده است. این میزان ۱۵ برابر اتفاقاتی است که برای مسکن مهر در استان انجام شده است.

وی گفت: این عدد معادل حدودا ۱۸۰ هزار واحد مسکونی می‌شود و طبیعی است که خیلی از آن‌ها در مراحل آماده سازی زمین است و همزمان زیر ساخت‌های آب و برق و گاز نیز در دست اجرا است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: در سایت‌هایی که پیش رو بودند آماده سازی تمام و پیشرفت کار ساخت و ساز بالا بوده و بیش از ۱۰ هزار واحد آماده تحویل است. همچنین در بخش واگذاری زمین خراسان رضوی جزو سه استان برتر کشور است. همچنین در بخش روستایی تاکنون حدود ۲۷۰۰ واحد زمین به مردم در روستا‌ها واگذار شده و طی چند روز آینده نیز ۱۷ هزار واحد قطعه زمین مجدد در روستا‌ها واگذار خواهد شد.

خدایی تصریح کرد: زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله و در ابعاد ۳۰۰ تا ۵۰۰ متری به روستائیان واگذار می‌شود که این مورد هم برای نخستین بار در کشور اتفاق می‌افتد.

به گفته وی، این زنجیره خدمات که صورت گرفته باعث شده است که بیش از ۹۰ هزار واحد پروانه ساختمانی داشته باشیم. در برخی از سایت‌ها مردم در خانه هایشان ساکن هستند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری خراسان رضوی سال ۱۴۰۳ را سال شکوفایی نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی اعلام کرد و گفت: در استان خراسان رضوی تا دو-سه هفته آینده پایان عملیات تامین زمین را اعلام خواهیم کرد و تا آغاز فصل زمستان نیز پایان عملیات آماده سازی زمین‌ها را اعلام خواهیم کرد. تا انتهای سال همه زمین‌ها زیر بار ساخت و ساز برود.

وی افزود: تا امروز بیش از ۷ هزار میلیارد تومان انعقاد تسهیلات بانکی داشته ایم و این درحالی است که هنوز به نقطه اوج نرسیده ایم. در بخش روستایی در سطح کشور بیشترین تسهیلات را ارائه کرده ایم.

پایان پیام/

منبع: فارس