لزوم حمایت از توسعه و استقرار مراکز نوآوری تخصصی در آذربایجان‌غربی

لزوم حمایت از توسعه و استقرار مراکز نوآوری تخصصی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، احمدعلیجانپور در اولین گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان آذربایجان‌غربی اظهارداشت: اولین گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان در سطح استان با هدف تقویت و هم‌افزایی شرکت‌های دانش بنیان و بررسی مشکلات و مسائل شرکت‌ها تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه راههای ورود این شرکت‌ها به تولید محصولات و بررسی مشکلات بازار بسیار حائز اهمیت است گفت: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی در موقعیت و وضعیت استراتژیک قرار گرفته‌ عرضه محصولات در داخل و خارج کشور دارای ارزشمند هستند.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک آذربایجان‌‌غربی گفت: با توجه به برخورداری مناسب شرکت‌های دانش بنیان از علم و فناوری علاوه بر عرضه محصولات می‌توان متدهای فناوری را نیز به کشورهای همسایه صادر کرد.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به آمار شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور بیش از هشت هزار و ۸۲۷ شرکت و تعداد شرکت‌های استان ۹۶ می‌باشد باید در نظر داشت ظرفیت استان بیش از این بوده و تا۲۴۰ شرکت دانش‌بنیان می تواند ارتقا داشته باشد.

رئیس دانشگاه ارومیه ادامه داد: شرکت‌های صنعتی در استان وجود دارد که می‌توان آنها را در مسیر توسعه و دانش بنیان قرار داد.

علیجان‌پور خاطرنشان کرد: با قرار گرفتن این شرکت‌های صنعتی در مسیر دانش بنیان می‌توانند از مزایا و خدمات و تخفیفات دانش بنیان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برای ارتقا دانش‌بنیانی هم افزایی لازم باید در استان بین دستگاهها رخ دهد و لازم است اجراءزیست بوم فناوری در دانشگاهها توسعه و تقویت شود.

رئیس دانشگاه ارومیه خاطرنشان کرد: لازم است از مراکز نوآوری تخصصی حمایت‌های لازم انجام شوددر این راستا استان ظرفیتهای خوبی در خصوص حوزه معدن، گیاهان دارویی دارد و می‌توان از طریق مراکز نوآوری به اهداف عالیه رسید.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.