۱۸ نوع محصول کشاورزی سالم در استان قزوین تولید می‌شود

۱۸ نوع محصول کشاورزی سالم در استان قزوین تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی در نشست شورای مشاوران سلامت دستگاه‌های اجرایی استان قزوین با بیان این مطلب افزود: این میزان محصولات در قالب سبزی و صیفی در یک هزار و ۸۰۰ هکتار کشت می‌شود.

وی اضافه کرد: برای استفاده از محصولات سالم اگرچه یکسری اقدامات ساختاری صورت گرفته است، اما نیازمند کارهای ترویجی و تبلیغی هستیم تا این مهم توسعه یابد.

عطایی در ادامه در خصوص میزان استفاده از سموم شیمیایی در بخش کشاورزی پرداخت و اظهار داشت: میانگین مصرف سموم شیمیایی در بخش کشاورزی کشور ۲.۴ کیلوگرم است که این میزان در استان قزوین ۲.۲ کیلوگرم در هکتار بوده و پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که ضرورت استفاده از سموم برای تولید ضروری است.

این مسئول تصریح کرد: اگرچه تعداد محصولات سالم نشان از گام‌های مثبت استان قزوین در راستای سلامت غذایی است، با این حال باید مساحت و تعداد تولیدات سالم افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیکی در حوزه فروش سموم گیاهی اشاره کرد و گفت: این مهم از مردادماه سال جاری آغاز شد و در استان عملیاتی می‌شود.

به گفته عطایی، بزرگترین مشکل و البته بیشترین اولویت وزارت جهاد کشاورزی ساماندهی مراکز فروش سموم گیاهی است که بازرسان حفظ نباتات سازمان به صورت نوبه‌ای از ۲۰۰ مرکز فروش سم بازدید کرده و از فروش محصولات تاریخ مصرف گذشته و تقلبی جلوگیری می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: برای داشتن غذای سالم و سلامت جامعه باید همه دستگاه‌ها پای کار باشند که در سال‌های قبل عمده وظایف دستگاه‌ها برای سلامت غذایی جامعه مغفول ماند.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.