استفاده از روش‌های نوین برای رفع مشکلات مالی واحد‌های صنعتی

استفاده از روش‌های نوین برای رفع مشکلات مالی واحد‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدخاکی شامگاه شنبه در شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی که با حضور استاندار لرستان، دادستان مرکز استان، مدیرکل بازرسی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالیت اقتصادی برگزار شد، با اشاره به اینکه ما علاوه بر رفع مشکلات و چالش‌های حوزه صنعت و کشاورزی به دنبال توانمندسازی اعضا اتاق بازرگانی هستیم، اظهار کرد: استفاده از روش‌های نوین برای رفع مشکلات مالی واحد‌های صنعتی و فعالان اقتصادی از جمله اوراق گام در دستور کار ما قرار دارد.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی بانک‌ها استفاده از منابع مالی جدید از طریق بازار سرمایه و پول هستیم که در جلسه آتی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این موضوع مطرح می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع معاون و کشاورزی خرم‌‌آباد گفت: پیشنهاد ما این است که بخش خصوصی در شورای حفاظت آب استان نماینده داشته باشد، تا از موضوعات مطرح شده اطلاع داشته باشد و بتواند اظهار نظرهای خود را بیان کند.

خاکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم که دنیا هم به سمت آن حرکت می‌کند استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر است، خاطر نشان کرد: با توجه به ناترازی برق در کشور ما هم باید به این سمت حرکت کنیم، بنابراین باید مشوق‌ها بیشتر و منابع مالی مورد نیاز نیز تامین شود.

وی تأکید کرد: در صورتی که مشوق‌‌ها اجرایی و منابع مورد نیاز نیز تامین شود می‌توانیم ۳۲ مگاوات از ظرفیت بام واحدهای صنعتی استان برای تولید انرژی تجدید پذیر استفاده کنیم که یک و نیم برای نیاز واحدهای استان به برق است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع معاون و کشاورزی خرم‌‌آباد خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم امسال مشوق‌های پیشنهادی را تصویب کنیم همچنین منابع مورد نیاز را تامین کنیم می‌توانیم ناترازی برق را در حوزه صنعت را جبران کنیم.

خاکی گفت: در موضوع ماده ۱۶، شرکت‌های دانش بنیانی که مصرف برق آنها بیشتر از یک مگاوات است هم می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند.

وی بیان کرد: تفاوت تامین انرژی تجدید پذیر شرکت‌های دانش بنیان با تامین برق واحد‌های صنعتی این است که واحد‌های بزرگ می‌توانند یک مکانی را برای تامین برق انتخاب کنند، همچنین تعرفه‌های گمرکی برای واردات تجهیزات مورد نیاز به صفر برسد تا واحدهای صنعتی بتوانند به سهولت از این تجهیزات استفاده کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.