شور حسینی هرگز خاموش شدنی نیست

شور حسینی هرگز خاموش شدنی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحیم افروغ شنبه‌شب در آئین تجلیل از پیشکسوتان تعزیه محله ریشهر بوشهر بیان کرد: محرم نخستین ماه قمری است که یادآور اوج ظلم به ائمه اطهار است.

وی افزود: با گذشت بیش از هزار و ۴۰۰ سال از واقعه عاشورا شور حسینی هرگز خاموش نشده و عشق و ارادت به اهل‌بیت به ویژه امام حسین (ع) بیشتر هم شده است.

افروغ با بیان اینکه اجرای تعزیه اقدامی بسیار ارزشمند است که ظلم به اهل‌بیت عصمت و طهارت را به تصویر می‌کشد، ادامه داد: اشاعه فرهنگ عاشورا و شور و شعور حسینی وظیفه‌ای همگانی است که اجرای تعزیه یکی از مولفه‌هایی می‌باشد که می‌تواند این مهم را در جامعه به ویژه بین جوانان و نوجوانان ترویج دهد.

وی اظهار کرد: پیشکسوتان تعزیه‌خوانی نقش تعیین کننده‌ای در ترویج فرهنگ عاشورا دارند و قدم برداشتن در این راه افتخاری است که تعزیه‌خوانان باید به آن ببالند.

اجرای تعزیه روز تاسوعا توسط پیشکسوتان، پخش کلیپ از اجرای تعزیه سال‌های ۶۲ تا ۷۵ محله ریشهر و معرفی تاریخچه محله ریشهر از زبان مسئول شورای تعزیه محله از دیگر بخش‌های این آئین تجلیل بود.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.