هزینه کرد ۱۰۵ میلیارد تومان برای پروژه های افتتاحی آبفا

هزینه کرد ۱۰۵ میلیارد تومان برای پروژه های افتتاحی آبفا

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری به منظور تشریح برنامه های هفته دولت اظهارکرد: تمرکز برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب استان آبرسانی به روستاها است.

وی تصریح کرد: براساس تفاهم نامه منعقد شده در مرحله نخست با قرارگاه امام حسن مجتبی ۲۵۶ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۴۹ روستای هدف در استان بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: در قرارداد دوم هزار میلیارد تومان برای ابرسانی به ۱۴۵ روستا مشخص شده که تا پایان سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

دوستی با اشاره به تفاهم نامه آبرسانی استان با قرارگاه امام حسن با اعتبار ۲۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۵۰۲ روستای استان گفت: تا پایان ۱۴۰۴ شاهد اتمام آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای شرکت اب و فاصلاب استان تکمیل مدول دوم تصفیه خانه بیرجند بوده است، یادآور شد: با اجرای این پروژه ظرفیتی معادل ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز به ظرفیت فاضلاب بیرجند اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از احداث مخازن در ۱۴شهر استان با ظرفیت ۳۰ هزار مخزن خبر داد و بیان داشت: ایجاد این مخازن برای شرایط تنش و گرما بسیار دارای اهمیت است.

دوستی با اشاره به اجرای طرح تصفیه فاضلاب قاین و واگذاری آن به مجتمع فولاد گفت: این پروژه از دستاوردهای شرکت آب و فاضلاب بوده که قرار شد در قبال تکمیل تاسیسات آن توسط شرکت فولاد پساب در اختیار این شرکت قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: در اسفند ماه سال گذشته قرارداد این طرح منعقد شده و در حال حاضر عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

دوستی بیان داشت: در صورت اجرای پروژه ۶۹ میلیون متر مکعب آب تصفیه برای مصارف فولاد در اختیار شرکت فولاد قاین قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در طول هفته دولت ۳۰ پروژه آبرسانی با مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: یکی از پروژه‌های مهم آبرسانی اضطراری به طبس بوده که در رفع تنش آبی این شهرستان بسیار مفید خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از حبر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه جدید در استان خبر داد و گفت: ظرفیت این چاه ها ۲۵۰ لیتر بر ثانیه است.

دوستی خاطرنشان کرد: همچنین یکی از پروژه‌های مهم هفته دولت آبرسانی به ۱۷ روستا در ۴ شهرستان استان می‌باشد.

منبع: مهر