وزیر صمت: خرید کالا از خارج کشور به معنای صادرات شغل است

وزیر صمت: خرید کالا از خارج کشور به معنای صادرات شغل است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: امروز در سفر به کرمانشاه از چندین صنایع که توسط وزارت صمت سرمایه‌گذاری شده و همچنین از چندین صنایع دیگر که توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده، بازدیدی انجام شد.

وی اولویت برنامه‌کاری این وزارتخانه را در فعال کردن سرمایه‌های مردمی در راستای ایجاد اشتغال و تولید ثروت برای کشور توصیف کرد و افزود: خوشبختانه در کرمانشاه صنایع با هدف صادرات در حال احداث است که امیدواریم در این بازدیدها با شناخت بیشتر مشکلات صنعتگران برای رفع آن اقداماتی انجام دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری با عنوان‌های اقتصادی، خاطرنشان کرد: امسال به عنوان مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده که باید همه متعهد به تولید باشیم، لذا وزارت صمت؛ وزارت تولید است و بنده هم وزیر تولید هستم.

وی گفت: در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت؛ تجارتی مدنظر است که صادرکننده تولیدات مبتنی بر مزیت‌های کشور باشد.

علی‌آبادی از حمایت تولیدکنندگان به عنوان اولویت کاری خود سخن گفت و افزود: تولید وقتی صادرات محور باشد نشان دهنده کیفیت است چون در بازار بین‌المللی کارها رقابت‌پذیر است و برای رقابت‌پذیر باید نوآور بود و هر روز با پیشرفت بهتر از روز گذشته خود را نشان داد.

وی تأکید کرد: نکته‌ای که در تولید بسیار مهم است افزایش بهره‌وری است چون شدت انرژی در ایران در وضعیت خیلی خوب نیست، لذا در دنیای پیشرفته صنایع انرژی‌بر تقریبا کنار گذاشته و به کشورهایی که چالش انرژی برای آن‌ها مطرح نیست، صادر می‌شوند. زمانی به چین و الان ایران مقصد صنایع انرژی بر شده که این خوب نیست باید با فناوری به سمت، بهره‌وری، افزایش زنجیره ارزش افزوده و افزایش خلق ثروت پیش رویم.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: خرید کالا از خارج کشور به معنای صادرات شغل است، باید خود روی پای خود بایستیم و شغل درست کنیم. واردات تا زمانی خوب است که به عنوان عملکرد برای تنظیم بازار باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های گشترده در دست اقدام در راستای تأمین آب و برق، اضافه کرد: اولویت در تأمین آب، با استان‌ها محروم و مرزی شرقی کشور است، چهار پروژه عظیم کشور در دست اجرا است انتقال آب از خلیج فارس بعد از شیرین‌سازی و آبرسانی به تمامی صنایع و مقصد شرب شهرهای مسیر تا زاهدان و زابل، خراسان جنوبی و مشهد مقدس از جمله کارهایی است که در این دوره به اتمام می‌رسد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.