یادداشت پیمان معادی درباره حکم صادر برای سعید روستایی

پیمان معادی، در اینستاگرام خود نوشت:

سعید جان

خنده‌دار و باعث ‌تاسفه اگر کسی فکر کنه احکام عجیب و غریب روی کاغذ می‌تونن قدری از خلاقیت یا دغدغهٔ هنرمند نابغه‌ای مثل تو رو کم کنن یا در روند پیشرفت و موفقیتت خللی وارد کنن.

من افتخار این‌رو داشتم که در تمام سه فیلمی که ساختی بازی کنم و با شناختی که ازت دارم مطمئنم همهٔ این سختی‌ها و تهدیدها برات تبدیل به تجربیاتی بکر و درخشان میشن تا فیلم بعدیت‌ رو برای مردمی که همیشه مسائل و مصائبشون دغدغهٔ اصلیت بوده بهتر و دیدنی‌تر از قبل بسازی.

سینماگر بودن در همهٔ دنیا کار سختیه ولی ما در ایران یاد گرفتیم که برای نگارش و نمایشِ قصه‌هامون باید از همهٔ هنرمندان جهان قوی‌تر، پوست‌کلفت‌تر، صبور‌تر و البته امیدوارتر به آینده باشیم.

بهترین آثار هنری جهان عمدتا توسط آرتیست‌هایی خلق شدند که مرارت‌ بیشتری کشیدند و شاهکارهای سینمای خودمان در دهه‌های گذشته بهترین گواه این حقیقت هستند.

متاسفم که در سال‌های اخیر این جمله همیشه ورد زبانمان بوده که ” این نیز بگذرد” ولی سعید عزیز، واقعا هم گذشته؛ هرچند سخت و هر چند پر هزینه. در نهایت اما هنرمندان درخشانی مثل تو مانده‌اند و می‌مانند و می‌سازند؛ همون‌طور که بزرگان ما در گذشته با همین رویه شاهکارهای فرهنگی و هنری مارو در زمینه‌های مختلف خلق کردند.

و البته ناگفته نماند که همهٔ صادر کننده‌های این احکام عجیب، همهٔ مبصرها و تنبیه‌کننده‌ها رفته‌اند و میز و صندلی‌هایشان را نفر بعدی تصاحب کرده تا آنها هم بخش اعظم هوش و استعداد خودشون رو به خدمت اختراع ممنوعیت‌های بکر و خلاقانهٔ جدید بگیرند.

مثل ممنوع‌المعاشرت کردن تو با جماعت سینمایی. (راستی این متن معاشرت من با تو بود نه برعکس، بنابراین برای تو جرم محسوب نمیشه)

و در آخر هم باید بگم که سعید نازنین، تو معاشر سینمایی من نیستی؛ تو رفیق من و مثل برادر کوچک‌تر من بودی و هستی.

این روزها بیشتر از هر زمان دیگه‌ای مشتاق معاشرت با تو و گپ و گفت‌های سازنده و‌ پرشورمون هستم.

به زودی کنار هم می‌شینیم و چاییِ گفتگومون رو با سوهان سوغاتیِ تو شیرین می‌کنیم تا خوشی و کِیف و حالمون دو چندان شه

انتهای پیام

منبع: انصاف نیوز

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.