امسال ۸۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان احداث می‌شود

امسال ۸۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان احداث می‌شود

رامبد نوذری معاون فنی و نظارت راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به تشریح جزئیات احداث راه روستایی در چند سال اخیر در استان پرداخت و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، ۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان با هزینه‌ای قریب به ۱۱۰ میلیارد تومان احداث شد که با این اقدام ۲ هزار و ۱۳۰ خانوار از نعمت راه روستایی برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ در عملی جهادگونه احداث راه روستایی در استان پیشرفت چشمگیری داشت و توانستیم ۱۸۰ کیلومتر راه را با اعتبار ۴۱۰ میلیارد تومان احداث کنیم.

نوذری گفت: با احداث این میزان راه روستایی ۷ هزار و ۷۰۰ خانوار از راه آسفالت بهره‌مند شدند.

معاون فنی و نظارت راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان با اشاره به هدف‌گذاری احداث ۸۰ کیلومتر راه روستایی در استان طی سال جاری، خاطرنشان کرد: شاخص بهره مندی روستاهای استان از راه اسفالته ۷۱ درصد است در حالی که این میزان در متوسط کشوری ۸۴ درصد است.

نوذری با بیان اینکه در استان یک‌هزار و ۷۸۵ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم، افزود: ۴۱۲ روستای استان که طول راه‌های آنها هزار و ۵۰۰ کیلومتر است، فاقد راه آسفالته هستند.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.