صنعت داروسازی باید پویا و با استانداردهای جهانی رشد کند/  بازار قاچاق دارو در حال افزایش است

رئیس انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه حوزه داروسازی نیاز به تغییر دارد، گفت: باید صنعت داروسازی با استانداردهای جهانی رشد کند و در این زمینه فرصت‌های شغلی و خدمات جدید ایجاد شود.

صنعت داروسازی باید پویا و با استانداردهای جهانی رشد کند/  بازار قاچاق دارو در حال افزایش است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، آرش محبوبی رئیس انجمن داروسازی تهران امروز شنبه چهارم شهریور در نشست خبری همزمان با روز داروسازی و با تاکید بر اینکه باید به مردم خدمات بیشتری ارائه شود، گفت: باید فرصت‌های شغلی، خدمات جدید و حمایت‌های بیشتر ایجاد شود تا به مردم خدمات وسیع تری ایجاد شود.
وی افزود: صنعت داروسازی باید پویا و با استانداردهای جهانی رشد کند.‌

محبوبی اظهار داشت: تزریق منابع مالی جدید، تامین منابع مالی و در نهایت باید جریان ورودی ریالی داروها به شکل مناسب پرداخت شود تا روی کیفیت و گسترش صنعت داروسازی تاثیر گذارد.
وی توجه هیات دولت به این صنعت را الزامی دانست و گفت: نیاز است دولت به صنعت داروسازی وارد شود.
رئیس انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه در ۲ سال گدشته تعداد داروخانه‌های کشور ۳۰درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: این یعنی نیاز به داروهای بیشتر اما به‌صورت مطلوب در دسترس مردم قرار نمی‌گیرد و با کمبود مواجه است.
وی اظهار داشت: گسترش بازارها قاچاق زیاد شده، باید زیرساخت های کنترل آیت باران ایجاد شود و نظارت‌ها دقیق‌تر شود چون برخی فرآوردهای ممکن است قاچاق و بی‌کیفیت باشند.
وی در ادامه بیان داشت: در بستر اپلیکیشن دارو و مکمل را دریافت می‌کند تصمینی بر سلامت آن نیست و وزارت بهداشت هیچ تاییدیه‌ای در این زمینه نداده است.
محبوبی تصریح کرد: لازم است وزارت بهداشت نظارت‌ها را شدید کند و گسترش چنین مواردی که به‌صورت قانون فعالیت می‌کنند بگیرند.
وی با اشاره به ایجاد رشته‌های جدید داروسازی، اظهار داشت: آیین نامه‌ها و قوانین برای افزایش سطح سلامت و پیشگیری از برنامه‌های مزمن و بدخیم بسیار نقص دارند و باید با توجه به نیروی متخصصی که تربیت شده است زمینه فعالیت آنها را فراهم کنیم و باید قوانین را بازبینی کنیم.

منبع: موج

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.