منع ورود زنان به بند امیر؛ بار: طالبان طبیعت را نیز از زنان می‌گیرند

پس از ممنوع کردن زنان از ورود به بند امیر در بامیان توسط طالبان، مسوول بخش زنان دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌گوید که طالبان اکنون در کنار سایر ممنوعیت‌ها حتا طبیعت را نیز از زنان می‌گیرند.

هدر بار، مسوول بخش زنان دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز یک‌شنبه، ۵ سنبله، با نشر پیامی در ایکس نوشته است: «طالبان که به محروم کردن دختران و زنان از تحصیل، اشتغال و رفت و آمد آزاد اکتفا نمی‌کنند، می‌خواهند پارک‌ها و ورزش و اکنون حتا طبیعت را نیز از آن‌ها بگیرند.»

او افزوده است: «قدم به قدم دیوارها به‌روی زنان بسته می‌شوند؛ زیرا هر خانه‌ای به زندان تبدیل می‌شود.»

روز گذشته فرشته عباسی، پژوهش‌گر بخش آسیا در دیده‌بان حقوق بشر نیز با نشر پیامی ممنوع کردن زنان از ورود به بند امیر را «بی‌احترامی کامل» خواند.

این در حالی است که محمدخالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در سفرش به بامیان گفت که پس از این زنان اجازه رفتن به بند امیر را ندارند.

وی علت این تصمیم را «رعایت نکردن حجاب توسط زنان» عنوان کرد.

با روی‌کارآمدن طالبان در افغانستان، این گروه محدودیت‌های زیادی را علیه زنده‌گی اجتماعی دختران و زنان وضع کرده است.

منبع: اطلس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.