جمع آوری بیش از ۷۶۰ معتاد متجاهر در بندرعباس

جمع آوری بیش از ۷۶۰ معتاد متجاهر در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی بهزیستی هرمزگان، احسان اکبری مدیر مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب های معتادان ماده 16 هرمزگان صبح امروز اظهار کرد: این معتادان پس از جمع آوری ابتدا به سالمسرای شهرداری منتقل می‌شوند.

وی گفت: در این مرکز گروه غربالگری اداره کل بهزیستی هرمزگان متشکل از دکتر، روان شناس و مددکار اجتماعی اطلاعات هویتی و سابقه مصرف مواد مخدر را از معتادان دریافت می‌کنند.

معتادان بالای ۶۰ سال، دارای بیماری زمینه‌ای و دارای خانواده حمایتگر مرخص، اما بقیه به مراکز دولتی نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های معتادان منتقل می‌شوند.

مدیر مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های معتادان ماده ۱۶ هرمزگان گفت: امسال ۵۲۶ نفر از ۷۶۰ معتاد متجاهر جمع آوری شده در بندرعباس به مراکز دولتی نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های معتادان منتقل شدند.

احسان اکبری افزود: اکنون در مرکز دولتی ماده ۱۶ هرمزگان به ۸۰۰ مرد و در یک مرکز خصوصی از ماده ۱۵ استان به ۳۰ زن خدمت رسانی می‌شود.

وی با اشاره به کمبود ظرفیت و امکانات مورد نیاز در این مراکز گفت: ظرفیت اسمی مرکز ماده ۱۶ هرمزگان، ۲۳۰ نفر است، اما بعضی از اوقات بیش از ۹۰۰ مددجو پذیرش کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.