اسکان ده ها هزار زائر حسینی در موکب حضرت علی بن موسی الرضا(ع)

اسکان ده ها هزار زائر حسینی در موکب حضرت علی بن موسی الرضا(ع)

به گزارش خبرنگار فارس، مهدی امیری مسئول حسینیه موکب حضرت علی بن موسی الرضا(ع) گفت: مکان استراحت و پذیرایی از زائران به وسیله احداث ابنیه فراهم شده که با رعایت نکات کامل بهداشتی و در اختیار گذاشتن تشک، پتو و بالش و امکانات تهویه ای و خنک کننده قابلیت اسکان روزانه بیش از ۲۰۰۰ نفر را دارد.

وی افزود: سوله برادران موکب علی بن موسی الرضا(ع) که به نام شهیدان همدانی و همت نامگذاری شده است به صورت شبانه روزی خدماتی را به زائرین ارائه می‌دهد.

امیری با بیان اینکه پذیرایی وعده ناهار با بیش از ۲۵۰۰ پرس غذا و پذیرایی وعده شام به طور مستمر تا اربعین حسینی در حسینیه موکب انجام می‌شود، از قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و سینه زنی، برنامه‌های جانبی و توزیع آب خنک و… به عنوان دیگر برنامه های مستمر حسینیه یاد کرد.

وی افزود: در این حسینیه ۲۵ خادم حسینی مشغول به خدمات رسانی به زائرین هستند که به صورت شیفتی خدماتشان را به زائرین ارائه می‌دهند.
امیری با اعلام اینکه یکی دیگر از خدماتی که در حسینیه به زائرین ارائه می‌شود بحث اینترنت رایگان هست که با نصب وای فای انجام شده است، گفت: زائران می توانند در محیط حسینیه و پیرامون آن از خدمات رایگان اینترنت بهره مند شوند.

به گفته وی با توجه به گرمای هوا در ایام اربعین حسینی سیستم‌های خنک کننده و تهویه پیش بینی شده که با ۴ دستگاه هواساز بزرگ و پنکه‌های سقفی محیط حسینیه هوای مطبوعی را برای زائرین داشته باشد.

امیری در پایان تصریح کرد: حجم استقبال امسال به صورت غیر منتظره‌ای بالا بود به طوری که در روزهای آغازین تقریباً حجم زائرین روزهای آخر سنوات گذشته را داشتیم و لذا مفروش کردن اطراف حسینیه با توجه به حجم کم سابقه زائرین اجرایی شد و درصدد هستیم در سال آتی این خدمات را افزایش یابد.
پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.