قیمت داخلی خودرو‌های تولید داخل نسبت به صادرات آن کمتر است

قیمت داخلی خودرو‌های تولید داخل نسبت به صادرات آن کمتر است

محمد علی تیموری گفت: متاسفانه ۵ سال درگیر قیمت گذاری دستوری خودرو بودیم.

او گفت: برای صادرات ۹۰ هزار خودرو ساینا و کوییک و شاهین و ۳۰ هزار وانت نیسان آبی و وانت ۱۵۱ قرار داد منعقد کرده ایم که در خصوص عقد قرارداد صادرات خودرو‌های وانت از آنجا که این خودروها تجاری هستند و قیمت گذاری آن‌ها دستوری نیست مشکلی نداریم.

مدیر عامل سایپا گفت: ما در زمینه صادرات ساینا و کوییک و به عبارتی خودرو‌های سواری به دلیل اینکه قیمت گذاری دستوری دارند چار مشکل هستیم.

او گفت:ما تنها کشوری در دنیا هستیم که قیمت داخلی مان پایین‌تر از قیمت صادراتی است.

تیموری گفت:قیمت کوییک در بازار داخلی به دلیل قیمت گذاری دستوری با ۶۰ میلیون زیان فروخته می‌شود و ۴۲۰۰ دلار درب کارخانه تحویل می‌شود که به اضافه ۹ درصد ارزش افزوده و هزینه پلاک و شماره گذاری حدود ۱۴ درصد اضافه می‌شود و به دست مصرف کننده می‌رسد.

او گفت:کوییک را با قیمت ۶۵۰۰ دلار درب سایپا فروخته ایم، اما در بازار صادراتی ۱۳ هزار دلار می‌شود به این دلیل که مقداری هزینه حمل، ۲ هزار دلار بابت اسقاط، ۲۵ درصد نیز گمرک دریافت می‌کند و ۵ درصد تاجر سود می‌کند و ۱۰ درصد هم بیمه‌ها و در مجموع قمیت آن ۱۳ هزار و ۱۰۰ دلار می‌شود و لذا توافق بر سر قیمت پایه خیلی سخت است.

قیمت داخلی خودرو‌های تولید داخل نسبت به صادرات آن کمتر است

منبع: افکارنيوز

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.