پاسخ سازمان زندان ها به گزارش فیلم‌های عجیبی که از زندان منتشر می‌شود

پاسخ سازمان زندان ها به گزارش فیلم‌های عجیبی که از زندان منتشر می‌شود

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس، سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در پاسخ به گزارش خبرگزاری فارس، مبنی بر « فیلم‌های عجیبی که از زندان منتشر می‌شود» جوابیه‌ای صادر کرد.

متن این جوابیه به شرح زیر است:

مدیرعامل محترم خبرگزاری فارس

سلام علیکم

احتراماً با توجه به انتشار فیلمی در تاریخ 1402/06/05 تحت عنوان فیلم‌های عجیبی که از زندان منتشر می‌شود در آن خبرگزاری مطالبه ذیل به عنوان جوابیه و توضیح روابط عمومی این سازمان ارسال می‌شود.

انتشار این فیلم که عمدتاً بازنشر تصاویر سال‌های قبل بوده که در آن زمان برخورد لازم با عوامل آن به عمل آمده و با تصاویر غیر واقعی و نامرتبط با زندان‌ها ترکیب و در فضای مجازی آن رسانه منتشر شده است در نهایت هدفی جز مخدوش نمودن اذهان مخاطب عمومی در آن متبادر نیست، به ویژه آنکه در شرایط کنونی لازم است در راستای فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه حضرت آیت الله عظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی امید آفرینی در جامعه صورت گیرد و نباید امنیت ذهنی مردم را به هم ریخت.

با توجه به اقدامات مثبت صورت گرفته در سازمان در حوزه‌های کاری از جمله توسعه اشتغال زندانیان و حمایت از خانواده زندانیان نیازمند همزمان با توسعه استانداردهای زندانبانی و سایر اقدامات دیگر انتشار فیلم موصوف صرف نظر از اهداف آن رسانه در ایامی که دشمنان نظام و انقلاب در پی سوء استفاده و تحریک افکار عمومی هستند جای تامل دارد.

با توجه به عدم وجود مستندات و اصالت فیلم و استفاده از تصاویر عاری از وجاهت روایت ارائه شده سوالات و ابهامات بسیاری پیرامون علت تهیه و نشر فیلم ایجاد می‌نماید و این در حالی است که با استقرار تجهیزات و تدابیر امنیتی و حفاظتی و بازرسی‌ها و کنترل‌های شبانه روزی و بهره‌گیری از روش‌های پیشگیری و کارآمد درمان اعتیاد در زندان‌ها که مورد تایید نهادهای بین‌المللی قرار گرفته است آسیب ناشی از این موضوع به حداقل رسیده است.

پایان پیام/

منبع: فارس