نحوه نوشتن پرامپت ChatGPT برای دریافت نتایج 10 برابر بهتر

نحوه نوشتن پرامپت ChatGPT برای دریافت نتایج 10 برابر بهتر

نحوه نوشتن پرامپت ChatGPT را بیاموزید تا بهترین نتایج را دریافت کنید. این راهنما به شما یاد می دهد که چگونه از کلمات کلیدی، عبارات و ساختار جمله برای ایجاد پرامپت هایی استفاده کنید تا بهترین نتایج را از چت جی پی تی دریافت کنید.

پرامپت قطعه ای از متن است که به ChatGPT می گوید که می خواهید چه چیزی تولید کند. هرچه پرامپت شما بهتر باشد، نتایج بهتری خواهید گرفت. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه پرامپت ChatGPT را بنویسید که نتایج 10 برابر بهتری به شما بدهد.

در پایان این مقاله، می‌توانید پرامپت هایی برای ChatGPT بنویسید که متنی با کیفیت، خلاقانه و آموزنده ایجاد کند.

پرامپت ChatGPT چیست؟

پرامپت ChatGPT روشی ساختاریافته برای تعامل افراد با چت بات ها فراهم می‌کند و سؤال پرسیدن یا دریافت اطلاعات مفید را آسان‌تر می‌کند.

نحوه نوشتن پرامپت ChatGPT

هنگام نوشتن پرامپت ChatGPT باید به چند نکته توجه داشته باشید. ابتدا، باید در مورد آنچه می خواهید چت جی پی تی ایجاد کند، واضح باشید. موضوع درخواست شما چیست؟ چه نوع خروجی می خواهید؟ هنگامی که فهمیدید چه می خواهید، می توانید شروع به نوشتن پرامپت خود کنید.

در اینجا چند نکته برای نوشتن پرامپت موثر برای ChatGPT وجود دارد:

  • خاص باشید. هرچه در پرامپت خود دقیق تر باشید، ChatGPT بیشتر احتمال دارد نتایج مورد نظر شما را ایجاد کند. برای مثال، به جای گفتن «شعر بنویس»، می‌توانید بگویید «شعری در مورد عشق بنویس که پنج بیت و قافیه باشد».
  • از کلمات کلیدی استفاده کنید. کلمات کلیدی به ChatGPT کمک می کنند تا بفهمد چه چیزی را می خواهید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید چت جی پی تی یک فیلمنامه برای یک فیلم تولید کند، بهتر است کلمات کلیدی مانند «اکشن»، «ماجراجویی» و «عاشقانه» را وارد کنید.
  • از مثال ها استفاده کنید. اگر می توانید، نمونه هایی از نوع خروجی مورد نظر خود را در اختیار ChatGPT قرار دهید. این به چت جی پی تی کمک می کند تا انتظارات شما را درک کند.
  • از زبان طبیعی استفاده کنید. ChatGPT بر روی مجموعه داده عظیمی از متن آموزش داده شده است، بنابراین بهتر است هنگام نوشتن پرامپت های خود از زبان طبیعی استفاده کنید. این به چت جی پی تی کمک می کند تا پرامپت های شما را راحت تر درک کند.
  • تست و اصلاح کنید. از آزمایش کردن پرامپت های مختلف نترسید تا زمانی که مواردی را پیدا کنید که برای نیازهای شما بهترین کار را دارند. نسخه‌های مختلف پرامپت های خود را آزمایش کنید، پاسخ‌ها را تجزیه و تحلیل کنید و آنها را بر اساس آن اصلاح کنید. این فرآیند تکراری به شما کمک می کند تا پرامپت خود را برای حداکثر کارایی بهینه کنید.

تکنیک های پیشرفته برای نوشتن پرامپت ChatGPT

علاوه بر نکات اساسی بالا، چند تکنیک پیشرفته وجود دارد که می توانید از آنها برای نوشتن پرامپت ChatGPT استفاده کنید که نتایج 10 برابر بهتری به شما می دهد.

  • از چند پرامپت استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید که چه نوع نتایجی را می خواهید، می توانید از چندین پرامپت استفاده کنید. این به ChatGPT اطلاعات بیشتری برای کار می دهد و شانس شما را برای به دست آوردن نتایج مورد نظر افزایش می دهد.
  • از پیام های منفی استفاده کنید. اگر می‌خواهید ChatGPT از ایجاد نتایج خاص جلوگیری کند، می‌توانید از پیام‌های منفی استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید بگویید “شعری در مورد عشق بنویس که از دل شکستگی سخنی به میان نیاورد.”
  • از پرامپت تو در تو استفاده کنید. اگر می‌خواهید ChatGPT یک پاسخ پیچیده ایجاد کند، می‌توانید از پرامپت ‌های تو در تو استفاده کنید. این شامل ارائه یک سری پرامپت ها به چت جی پی تی است که بر روی یکدیگر ساخته می شوند. به عنوان مثال، می توانید بگویید “شعری در مورد عشق بنویس که با نقل قولی از شکسپیر شروع می شود و با پایانی خوش به پایان می رسد.”

نمونه هایی از پرامپت های خوب برای ChatGPT

در اینجا چند نمونه از پرامپت خوب برای ChatGPT آورده شده است:

  • برای من ایمیلی بنویسید که از رئیس خود درخواست افزایش حقوق کنم.
  • یک قطعه موسیقی بنویسید که از اقیانوس الهام گرفته شده باشد.
  • شعری در مورد عشق به سبک رابرت فراست بنویسید.
  • در مورد مزایای استفاده از ChatGPT یک پست وبلاگ بنویسید.
  • داستان کوتاهی در مورد کارآگاهی بنویسید که معمای قتل را حل می کند.

نکات و ترفندهایی برای نوشتن پرامپت ChatGPT

  • از دستور “بیشتر بگو” استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه یک پرامپت بنویسید، می توانید از دستور “بیشتر بگویید” استفاده کنید. این پرامپت به ChatGPT می‌گوید که متن بیشتری درباره موضوعی که به آن علاقه دارید تولید کند.
  • از پرامپت «برای من داستانی متفاوت بنویس» استفاده کنید. اگر از خروجی ChatGPT راضی نیستید، می‌توانید از پرامپت «برای من یک داستان متفاوت بنویس» استفاده کنید. این اعلان به چت جی پی تی می گوید که یک داستان جدید در مورد همان موضوع ایجاد کند.
  • از پرامپت “ترجمه” استفاده کنید. ChatGPT همچنین می تواند برای ترجمه متن از یک زبان به زبان دیگر استفاده شود. برای استفاده از پرامپت «ترجمه»، به سادگی متنی را که می‌خواهید ترجمه کنید و زبانی که می‌خواهید به آن ترجمه شود را در اختیار چت جی پی تی قرار دهید.

نتیجه گیری

تبریک می گویم! اکنون به خوبی مجهز شده‌اید تا یک پرامپت عالی برای ChatGPT بنویسید که نتایج ۱۰ برابر بهتری داشته باشد. به یاد داشته باشید، تمرین باعث می‌شود عالی شوید و از آزمایش کردن نترسید. از این گذشته، هرچه بیشتر با پرامپت بازی کنید، در ساخت آنها بهتر خواهید شد.

این نکته را هم به یاد داشته باشید که اگر می خواهید نتایج بهتری از ChatGPT دریافت کنید می توانید اشتراک پولی آن را به نام ChatGPT Plus تهیه کنید که هزینه آن 20 دلار در ماه است و ویژگی های اضافی را ارائه می دهد.

سوالات متداول

آیا می توانم از چند پرامپت در یک پرس و جو استفاده کنم؟

بله، برای به دست آوردن طیف گسترده‌تری از پاسخ‌ها، می‌توانید با پرامپت ‌های متعدد آزمایش کنید.

پرامپت من باید چند کلمه باشد؟

تا زمانی که لازم باشد. اما به یاد داشته باشید، وضوح و سادگی کلیدی است.

آیا می توانم از اصطلاحات عامیانه یا محاوره ای در پرامپت خود استفاده کنم؟

بله، ChatGPT می تواند طیف گسترده ای از سبک های زبان را مدیریت کند.

آیا می توانم ChatGPT را در وسط مکالمه آموزش دهم؟

بله، با خیال راحت مکالمه را در هر نقطه ای با یک پرامپت جدید هدایت کنید.

اگر ChatGPT پرامپت من را نفهمد چه کار کنم؟

جای نگرانی نیست! فقط پرامپت خود را دوباره بیان کنید و دوباره امتحان کنید.

منبع: zeball