رئیس‌جمهور پیشین روسیه: حق اقدام علیه هریک از اعضای ناتو را داریم

دمیتری مدودف، نخست‌وزیر پیشین روسیه و معاون رئیس شورای امنیت ملی این کشور گفت که مسکو می‌تواند حق جنگ با هرکدام از دولت‌های عضو ناتو را داشته باشد.

آقای مدودف در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «جنایت‌کاران اوکراینی اعلام کردند که هر هجومشان علیه اهداف روسیه، برای مثال در کریمه، مورد تایید ناتو قرار گرفته است. »

مدودف افزود: اگر این درست باشد و شکی نیست که درست است، آن‌وقت این ادله مهم مستقیم حقوقی مبنی بر همدستی غرب در جنگ با روسیه است. این یک «بهانه جنگ» جدید است و برای روسیه فرصتی است تا اقداماتی را در چارچوب «حقوق جنگ» علیه هر یک از کشورهای عضو ناتو انجام دهد.

«بهانه جنگ» به معنای اقدامات یا شرایطی است طبق آن‌ اخلاقیات، درگیری را بر اساس «حقوق جنگ» توجیه می‌کند. بهانه جنگ بخشی از نظریه «جنگ مشروع» است. خاستگاه این نظریه به یونان باستان باز می‌گردد اما در دوران قرون وسطی در کلیسای کاتولیک رومی توسعه یافت. حقوق جنگ شرایطی است که کشور تحت آن می‌تواند به جنگ متوسل شود.

نخست‌وزیر پیشین روسیه که در اذهان عمومی به عنوان «جانشین موقت» ولادیمیر پوتین شناخته می‌شود، تا کنون بارها درباره جنگ اوکراین اظهاراتی تحریک‌کننده و آتشین در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرده است.

منبع: اطلس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.