صنایع پایین دست پتروشیمی‌ها در خوزستان تقویت شود

صنایع پایین دست پتروشیمی‌ها در خوزستان تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب صبح پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی حوزه بهداشت و سلامت خوزستان بیان کرد: محصولات پتروشیمی‌ها به صورت خام به کشورهای دیگر فروخته می‌شود که سود آوری چندانی برای استان و کشور ندارد؛ البته می‌توان این فرآورده‌ها را درون استان به محصول تبدیل و در کنار ایجاد درآمد بیشتر شرایط را برای اشتغالزایی فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه صنایع پایین دست پتروشیمی‌ها باید تقویت شود افزود: به جای توسعه شرکت‌های پتروشیمی باید به دنبال گسترش صنایع پایین دست این صنعت بود و هر وقت از صنایع پایین دست این صنعت اشباع شدیم می‌توان شرکت پتروشیمی جدید تأسیس کرد.

استاندار خوزستان در ادامه این نشست بر تأسیس شهرک سلامت در اهواز تاکید کرد و گفت: شهرستان اهواز به یک شهرک سلامت نیاز دارد و دستگاه‌هایی همچون راه و شهرسازی، دانشگاه علوم‌پزشکی و شهرداری در کنار سرمایه گذاران برای تأسیس این شهرک همکاری کنند.

وی با اشاره به خلأ کارخانه‌ی دارو سازی در استان افزود: خوزستان به واسطه داشتن گیاهان دارویی متنوع می‌تواند یکی از مناطق مهم کشور در تولید داروهای گیاهی باشد، برای رسیدن به این مهم نیاز به ورود سرمایه گذار و حمایت دستگاه‌هایی همچون بانک است.

استاندار خوزستان ایجاد خوشه صنعتی در رسته گیاهان دارویی را در استان یک ضرورت دانست و گفت: خوزستان با داشتن ۲۲ شرکت پتروشیمی یکی از قطب‌های صنعت پتروشیمی کشور است.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.