انجام نزدیک به۳۵ هزار مراقبت سندرومیک در مرز شلمچه

انجام  نزدیک به۳۵ هزار مراقبت سندرومیک در مرز شلمچه

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، عبدالله خوان‌زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای پسشگیری و مراقبت از بیماری‌ها، کارکنان پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها از ابتدای عملیات خدمات‌رسانی به زائران در نقطه صفر مرزی حضور داشتند و بیش از ۱۲۰ نیروی دورهدیده، کار مراقبت و غربالگری را انجام می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر در هر نوبت کاری ۱۲ نیروی بهداشتی حضور دارند که به تدریج با اوج بازگشت زائران تعداد این نیروها نیز افزایش خواهد یافت.

خوان‌زاده بیان کرد: تا امروز برای تعداد 34هزار و 844 زائر مشکوک به علائم بیماری در بازگشت از کشور عراق مراقبت‌های سندرمیک انجام شده و از 297 نفر نیز نمونه انسانی گرفته شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تا روز گذشته 6هزار و 871 مورد از مواکب، استراحتگاه‌ها و تاسیسات رفاهی بازرسی انجام شده است و از آب آشامیدنی مواکب مستقر در مسیر زائران نیز تعداد 6هزار و 970 مورد کلرسنجی و 533 مورد نمونه‌برداری میکروبی انجام شده است.

وی افزود: با دستگاه‌های سنجش سیار از محیط کار و محل طبخ غذا 2هزار و 788 مورد سنجش صورت گرفت و 4هزار و 190 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی کشف و معدوم شد.

اخوان‌زاده با اشاره به اینکه تا دیروز برای 162زن باردار در مرز شلمچه مراقبت مامایی انجام شده است، بیان کرد: برای 346 نفر نیز مکمل‌های دارویی توزیع و در این زمینه برای 102 نفر نیز تست‌های تشخیصی آزمایشگاهی انجام شد.

وی با اعلام این خبر که از 2 مادر باردار پرخطر نیز مراقبت شد، عنوان کرد: خوشبختانه تا به امروز هیچ مادر بارداری نیاز اعزام به بیمارستان نداشته است و برای 19 نفر نیز خدمات دندانپزشکی انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: در آموزش همگانی نیز همکاران بهداشت مستقر در پایانه مرزی به 22هزار و 220 نفر به صورت چهره به چهره آموزش‌های بهداشتی ارائه دادند و 13هزار و 129 مورد رسانه آموزشی چاپی اعم از پمفلت، بروشور و پوستر هم در بین زائران توزیع شده است.

پایان پیام/۷۲۰۵۸

منبع: فارس