«اربعین» پدیده‌ای الهی و بدون بخشنامه و بودجه خاص دولتی است

«اربعین» پدیده‌ای الهی و بدون بخشنامه و بودجه خاص دولتی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۰ شهریور ماه) تهران، گفت: اربعین حسینی در قله است و در میان ائمه فقط امام حسین (ع) است که اربعین دارد.

اربعین اولین جوانه پیروزی خون بر شمشیر است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اربعین اولین جوانه پیروزی خون بر شمشیر است، این در حالی بود که یزیدیان با قتل عامی که در کربلا انجام داده بودند، مطمئن بودند که دیگر جریان یزیدی، فساد و گردن کلفت، مانعی بر سر راه ندارد.

حجت‌الاسلام صدیقی سنگر مقابله با فتنه را یکی از سنگرهای حفاظت در جمع امت اسلامی و لازم دانست و گفت: در مقابل فتنه همواره در سنگر پیشگیری و دفع فتنه باشید.

وی ادامه داد: تعبیری داریم که از آتش جهنم بر حذر باشید و مراقبت بر ترک گناه داشته باشید که مسیر گناه، مسیر افتادن در آتش جهنم است.

خطیب جمعه تهران مرحله سوم تقوا را تقوای الهی برشمرد و عنوان کرد: همیشه و در همه جا خدا را حاضر ببینید و در حضور خدا، معصیت خداوند را انجام ندهید و خیلی مهم‌تر از دو مرحله اول است.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: خانواده‌هایی که احیاناً دختران فریب خورده دارند و زنان غافلی که امروز بیگانه‌پرستی و شیطان‌پرستی و هواپرستی می‌کنند و از پوشش شرافتمند بانوان دینی بیرون آمده اند و خودنمایی می‌کنند و خودشان را در معرض دید هوس‌بازان و دزدان ناموس قرار می‌دهند، باید پدران و مادران و برادران آنها همت کنند و اینها را از خطر جدی که در دنیا مرتکب زشتی می‌شوند، بر حذر دارند.

اربعین یک پدیده الهی و شبیه اصل انقلاب است

وی افزود: اربعین یک پدیده الهی و شبیه اصل انقلاب است، در این حوادث هم دشمن محاسبات علمی‌اش بر هم خورد و ما هم دست خدا را در خنثی شدن فتنه‌ها یافتیم. در همه فتنه‌ها این حادثه‌ها برای ما تقویت و امید است که این انقلاب تحت پوشش حمایت ذات ربوبی است و در سایه قرآن و عترت خداوند نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: همه کسانی که در حرکت اربعینی حضور دارند، بدهکار امام حسین و شهدا هستند و هیچ کسی از دیگری طلبکار نیست و توقعی ندارد و همه افتخار می‌کنند که خدمت کنند. مردم شریف عراق قناعت می‌کنند از خانواده خود می‌برند تا از زائران اربعین پذیرایی کنند. آنها الگو هستند.

وی گفت: حرکت اربعینی امروز مردم همان حرکت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) است. این اربعین پدیده الهی است که بدون بخشنامه و بودجه‌های خاص دولتی است.

دولت هیچ چیزی برای برگزاری مراسم اربعین کم نگذاشت

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه اربعین یک حماسه و عقلانیت و سیاست جدید فرهنگی، حرکت عاطفی و حرکت اقتدارآفرین است، تصریح کرد: از دولت ولایتمدار سیزدهم در خدمت به زائران و ایجاد تسهیلات تشکر می‌کنم. وزیر کشور، استانداران و مرزبانان هیچ چیزی کم نگذاشتند.

در حال تکمیل

منبع: مهر