کرملین: تأسیسات صنایع نظامی غرب در اوکراین، هدف روسیه می‌شوند

کرملین: تأسیسات صنایع نظامی غرب در اوکراین، هدف روسیه می‌شوند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (جمعه) به گزارش‌ها درباره احتمال ساخت تأسیسات تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی غرب در اوکراین واکنش نشان داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «در صورت استقرار تأسیسات تولید سلاح و تجهیزات نظامی غرب در اوکراین، تمام آنها به هدف قانونی ارتش روسیه تبدیل می‌شوند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «استقرار تاسیسات صنایع نظامی غرب در اوکراین کمکی به کاهش تنش و حل مناقشه نخواهد کرد و تأثیری بر روند تکمیل موفقیت‌آمیز عملیات ویژه نظامی روسیه نخواهد داشت».

پیش از این گزارش شده بود که برخی کشورهای غربی متحد رژیم کی‌یف از جمله انگلیس و فنلاند، در حال بررسی گزینه‌های ساخت کارخانه‌هایی برای تولید سلاح در خاک اوکراین هستند.

سخنگوی کرملین همچنین خبر داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ظهر روز ۴ سپتامبر در سوچی با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود دیدار و گفتگو می‌کند.

روز گذشته «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه در جریان سفر به مسکو با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود دیدار کرد. دو طرف گفتند که روی موضوعاتی که برای مذاکره در بالاترین سطح مطرح شده بودند، به ویژه دیدار پوتین و اردوغان رایزنی کرده‌اند.

پسکوف پیش از این نیز درباره مذاکرات اوکراین با غرب جهت گرفتن تضمین‌های امنیتی برای کی‌یف گفته بود: «حل مسائل مربوط به تضمین‌های امنیتی اوکراین بدون در نظر گرفتن نگرانی‌های امنیتی روسیه، اقدامی یک جانبه خواهد بود». (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.