خلاصه بازی دورتموند 2-2 هایدنهایم (بوندس لیگا آلمان – ۲۰۲۳/۲۴)


طرفداری | در چارچوب هفته سوم بوندسلیگا، بروسیا دورتموند میزبان هایدنهایم بود. شاگردان ادین ترزیچ از همان ابتدا قدرت خود را بر این تیم تازه راه یافته به بوندسلیگا دیکته کردند و در سوی دیگر هایدنهایم به‌طور کامل در لاک دفاعی خود فرو رفته بود.

اما این روش چندان نتوانست در جو پرشور زیگنال ایدونا پارک دوام بیاورد و در دقیقه شش پس از آنکه مدافعان میهمان نتوانستند توپ را به خوبی از محوطه جریمه خود دور کنند و با رسیدن آن به یولیان برانت، او گل اول را به زیبایی وارد دروازه کوین مولر کرد. فشارهای دورتموند پس از این گل زود هنگام نیز ادامه پیدا کردند تا اینکه با خطای هند لنارد مالونی یک پنالتی نیز به سودشان گرفته شد و امره جان با قرار گرفتن در پشت توپ، گل دوم را هم به ثمر رساند. زنبورها پس از این نیز باز هم صاحب موقعیت‌هایی شدند اما در نهایت نیمه اول با همان نتیجه 2-0 به پایان رسید.

با این حال در نیمه دوم شاگردان فرانک اشمیت که گویا تازه خود را پیدا کرده بودند، شجاعانه‌تر بازی کردند و پس از ایجاد چند موقعیت سرانجام در دقیقه 61، ارن دینکچی در حالی که به‌طرز عجیبی هیچ‌یک از مدافعان دورتموند حتی متوجه حضور او در محوطه جریمه نبودند از روی پاس نورمن تویرکاوف بدون هیچ‌گونه مزاحمتی از سوی زنبورها با یک ضربه والی دروازه گرگور کوبل را باز کرد. پس از این گل اعتمادبه‌نفس بازیکنان هایدنهایم حتی بیش‌تر هم شد تا در ادامه سهل‌انگاری‌های بازیکنان دورتموند، یک پنالتی نیز به سود میهمانان گرفته شود.

با عملکرد ضعیف سباستین هالر در کنترل توپ ارسالی نه چندان جالب بازیکن هایدنهایم به محوطه جریمه دورتموند، جان نیکلاس بسته توپ را از این مهاجم ساحل عاجی ربود اما هالر در ادامه با کشیدن لباس او مرتکب خطای پنالتی شد. هر چند که داور بازی در ابتدا به خاطر اینکه هالر به‌طور کامل روی توپ کنترل نداشت، این صحنه را آفساید اعلام کرد. اما پس از آنکه بازی برای حتی لحظاتی نیز ادامه پیدا کرد، او با بررسی صحنه از طریق VAR نظرش را تغییر داد و یک پنالتی به سود هایدنهایم گرفت تا تیم کلایندیست با قرار گرفتن پشت این ضربه، بازی را به تساوی بکشاند.

دورتموند که در نیمه دوم خلاف نیمه اول، عملکرد خوبی نداشت حتی با وجود اعلام 12 دقیقه وقت اضافه نیز نتوانست گلی وارد دروازه هایدنهایم کند تا به نوعی خاطرات کامبک‌های وردربرمن و اشتوتگارت در فصل گذشته برای‌شان تدعی شود.

منبع: پارس فوتبال