ایستگاه پمپاژ دائم آب بانه به زودی به بهره برداری می رسد

ایستگاه پمپاژ دائم آب بانه به زودی به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش آریانژاد عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تأمین، انتقال و تصفیه آب شرب شهر بانه و مراکز تحت پوشش از جمله شهرهای «کانی‌سور»، «آرمرده»، «بوئین» و نیز تأمین نیاز آبی صنایع و کارگاه‌های اطراف تا افق سال ۱۴۱۵ شمسی از سد عباس‌آباد و با در نظر گرفتن کلیه پارامترهای طراحی و منطبق با استانداردهای صنعت آب کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به تنش آبی سال ۱۴۰۰ با پیگیری استاندار و بازدید وزیر نیرو از سد و سامانه انتقال عباس آباد در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعتباری معادل هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ برای اتمام خطوط انتقال و احداث ایستگاه پمپاژ اضطراری و ایستگاه پمپاژ دائم بوئین تخصیص داده شد.

آریانژاد خاطرنشان کرد: در این راستا، قطعه سوم به طول ۶.۵ کیلومتر در پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ با کاری جهادی ظرف مدت ۴۰ روز رفع نقص و تکمیل شد.

وی افزود: ایستگاه پمپاژ اضطراری در ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ با تلاش شبانه روزی در مدار بهره برداری قرار گرفت و قطعه دوم نیز به طول ۵.۱ کیلومتر علی رغم شرایط سخت زمستان با کار جهادی دیگری ظرف مدت ۳ ماه قابل بهره برداری شد.

آریانژاد تصریح کرد: ایستگاه پمپاژ دائم بوئین شهر بانه با ظرفیت ۵۵۰ لیتر در ثانیه و مخزن ۲ هزار مترمکعبی با هدف انتقال آب سد عباس آباد به تصفیه خانه شماره ۲ و ۱ این شهرستان با ارزشی بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان در سال جاری به بهره برداری می‌رسد و مشکل انتقال آب درازمدت شهر بانه به طور کامل مرتفع می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه شماره ۲ آب شرب شهر بانه نیز از تابستان سال ۱۴۰۱ آغاز و برای به بهره برداری آن اعتباری معادل ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.