ظرفیت‌های مرزی سلماس با حضور معاون وزیر امورخارجه بررسی شد

ظرفیت‌های مرزی سلماس با حضور معاون وزیر امورخارجه بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رییس دایره حقوقی مرزهای وزارت امور خارجه کشورمان در بازدید از ظرفیت‌های مرزی شهرستان سلماس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه از کشورهای قدرتمند اقتصادی در منطقه هستند و نقاط مشترک بسیاری میان دو کشور وجود دارد که باید تقویت شود.

همتی افزود : این بازدید با هدف بررسی ظرفیت‌های مرزی شهرستان سلماس برای ایجاد بازارچه‌های مرزی بین دو کشور ایران و ترکیه انجام شده است که نتایج آن به وزارت امور خارجه کشور ارسال خواهد شد .

در ادامه نماینده مردم سلماس در مجلس نیز بر گسترش مناسبات دو کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به چشم انداز گسترش روابط تجاری در کنار روابط سیاسی، بازگشایی بازارچه مرزی کوزه رش در افزایش و گسترش سطح فعالیت های تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه، نقش موثری خواهد داشت.

رضازاده افزود : تلاش برای بازگشایی بازارچه مرزی ادامه دارد و در صورت تحقق این امر ، توسعه اقتصادی، تجاری و اشتغال سلماس و به طبع آن استان را در پی خواهد داشت .

همچنین غنی زاده فرماندار سلماس هم در این بازدید گفت : شهرستان سلماس با داشتن راه ریلی و داشتن موقعیت مناسب جغرافیایی می تواند نقش مهمی در گسترش مناسبات دو کشور دوست ایران وترکیه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: فارس