فناوری نانو در آتش نشانی

فناوری نانو در آتش نشانی  به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «ایران تک» این هفته به پیشرفت ایران در فناوری نانو به عنوان سومین تولیدکننده سیستم های مجهز به فناوری CAFS بعد از کشورهای امریکا و آلمان می پردازد.

استفاده از فوم هوای فشرده (CAFS) یک روش مطلوب برای آتشنشانان مدرن در راستای افزایش بهره وری آب برای خاموش کردن انواع حریق است. این سیستم می تواند همزمان هوا، آب و فوم را از پمپ خارج سازد. با استفاده از CAFS به‌دلیل کاهش نیروهای عملیاتی مورد نیاز، منابع مقابله اولیه، ابزارها و میزان کم آب، قدرت مقابله با آتش افزایش می‌یابد. این فناوری سطح بالایی از کیفیت ایمنی در مقابله با آتش را برای آتش‌نشان‌ها و صاحبان واحدهای صنعتی و پالایشگاه‌ها ارائه می‌دهد. CAFS توان مقابله با آتش را دو برابر کرده است. این سیستم‌ می‌توانند در آتش‌سوزی‌ واحدهای صنعتی، شرایط مناسبی را برای آتش‌نشان‌ها و نیروهای عملیاتی فراهم نماید.امروزه شاهدیم متخصصان داخلی کشورمان با مهندسی معکوس توانسته اند به دانش فنی تولید این محصول دست پیدا کنند. با استفاده از این فناوری می توان خسارات ناشی از آتش‌سوزی در واحدهای صنعتی و گسترده را به حداقل ممکن کاهش داد.

برنامه «ایران تک» یکشنبه ساعت 5:30، 10:00، 15:00و 19:30 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی‌وی پخش می‌شود. بازپخش این برنامه نیز روز دوشنبه ساعت 00:30 و 12:00به روی آنتن می‌‌رود.

منبع: اکونا پرس