طالبان افغانستان: پاکستان دشمنش را در خاک خود جستجو کند

طالبان افغانستان: پاکستان دشمنش را در خاک خود جستجو کند

ایرنا نوشت: فرمانده قوای مسلح طالبان گفت تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در خاک افغانستان حضور ندارد و اسلام‌آباد باید دشمنش را در خاک خود جستجو کند.

خبرگزاری صدای افغان(آوا)، فصیح‌الدین فطرت، فرمانده قوای مسلح طالبان در گفت‌وگوی با آریانانیوز افزود کسانیکه بخواهند تعهدات طالبان را زیر سوال ببرند و به زور متوسل شوند، حکومت طالبان نیز پاسخ متقابل به آنها خواهد داد.

فصیح الدین فطرت تاکید کرد: «به کسانی که بخواهند به بهانه‌های مختلف، بار دیگر تعهدات طالبان را زیر سوال ببرند و به زور متوسل شوند، پاسخ متقابل خواهیم داد. این موضوع پیشتر را به جهان ثابت کردیم.»

وی تصریح کرد افرادی در خارج حضور داعش در افغانستان را بزرگنمایی می‌کنند در حالی که این گروه در افغانستان فعالیت جبهه‌ ای ندارد و همواره سرکوب می‌شود.

این مقام طالبان گفت همچنان در پاسخ به نگرانی کشورها به خصوص همسایگان مبنی بر مورد استفاده قرار نگرفتن خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر گفت امنیت در حال حاضر در افغانستان وجود دارد و این موضوع را طالبان در دوسال گذشته در عمل ثابت کرده است.

وی خاطرنشان کرد وزارت دفاع طالبان در سال جاری شمسی شمار افراد جبهه اسلامی را از ۱۵۰ هزار به بیش از ۱۸۰ هزار تن افزایش خواهد داد. به علاوه زمانی شیوه نظامی در برابر جبهه موسوم به مقاومت در پیش گرفته شد که مذاکرات میان هیئت این جبهه و طالبان به بن‌بست رسید و نیروهای طالبان کشته شدند.

فطرت افزود جبهه مقاومت بر تقسیم قدرت و سهم ۵۰ درصد در حکومت تأکید داشت که این مورد برای طالبان پذیرفتنی نبود.
پاکستان همواره طالبان را متهم به پناه دادن طالبان پاکستانی کرده است و مدعی است که این گروه عملیات تروریستی را از خاک افغانستان بر علیه پاکستان سازمان دهی می کنند.

310310

منبع: خبرآنلاین

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.