هدف گذاری تأمین 100 درصدی کاغذ ایرانی برای چاپ کتب درسی سال آینده

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: می توانیم بگوییم؛ امسال کل کاغذ موردنیاز کتاب های درسی دانش آموزان با کاغذ ایرانی چاپ و به دست آنان خواهد رسید.

هدف گذاری تأمین 100 درصدی کاغذ ایرانی برای چاپ کتب درسی سال آینده

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، امید نیک نژاد با تقدیر از برنامه های دولت برای خودکفائی در تولید کاغذ چاپ و تحریر؛ اظهار داشت: بیشتر از ۳۵ هزارتن کاغذ تا پایان سال با هدف تأمین کاغذ مورد نیاز کتب درسی در کارخانه چوب و کاغذ مازندران تولید و به آموزش و پرورش تحویل خواهد شد.

وی ادامه داد: همانطور که رئیس جمهور روز گذشته در جمع اصحاب رسانه بیان داشتند؛ رشد تولید کاغذ ایرانی در دو سال گذشته و با حمایت های دولت در این مجموعه صنعتی افزایش قابل توجهی داشته به طوریکه از ۷ هزار تن تولید کاغذ در پایان سال ۹۹ به ۴۲ هزار تن در سال گذشته و امسال نیز به ۵۰ هزار تن خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه از ۱۵ شهریور ماه تولید کاغذ موردنیاز آموزش و پرورش آغاز می شود، گفت: با همکاری دولت ضمن برنامه ریزی برای کاهش قیمت کاغذ در بازار آزاد سعی خواهیم کرد بخشی از نیاز جامعه نشر کشور را هم پوشش دهیم.

وی مهمترین اثرات خودکفائی در تولید کالای استراتژیک کاغذ در کشور را تنظیم بازار و ثبات آن، کوتاه کردن دست دلالان و مافیای کاغذ و جلوگیری از خروج ارز از کشور خواند و افزود: اینکه پس از انقلاب برای اولین بار با حمایت شخص رئیس جمهور و در راستای منویات مقام معظم رهبری کل کتب دانش آموزان ایرانی با کاغذ ایرانی چاپ و توزیع می گردد، دست آورد بزرگی است که تاکنون سابقه نداشته است.

منبع: موج