رشد ۲۳ درصدی تعاونی‌ها در خراسان جنوبی

رشد ۲۳ درصدی تعاونی‌ها در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا اشرفی شنبه در نشست شورای هماهنگی توسعه تعاون و آئین تجلیل از تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۰۴۵ تعاونی و ۱۸ اتحادیه تعاونی در استان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۷۸۸ نفر در تعاونی‌ها فعال استان مشغول به کار هستند.

وی از ایجاد ۱۳ تعاونی جدید در استان از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: توسط این تعاونی‌ها ۵۲۱ فرصت شغلی جدید در این بخش در استان ایجاد شده است.

اشرفی ادامه داد: همچنین طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم ۱۹۸ تعاونی در سطح استان تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای تعاونی‌ها مباحث آموزشی بوده که خوشبختانه در استان عملکرد خوبی در این حوزه وجود داشته است، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت آموزش در این بخش در استان اجرا شده است.

اشرفی با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه اشتغالزایی در کشور پیشتاز است، بیان کرد: در دو سال گذشته نسبت به دو سال قبل از آن شاهد رشد ۲۴۵ درصد اعتبارت مشاغل خانگی در استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در بهار امسال خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری در سطح کشور شده است.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.