محمدرضا فیضیمنش در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان با ابزار گلایهمندی از روند اجرای پروژه پلهای عابر پیاده در همدان اظهار کرد: شهرداری منطقه سه در راستای وظایف ذاتی خود اقدام به نصب پلهای عابر پیاده مکانیزه در معابر پرترافیک کرد و بعد بنا به شرایط موجود به ویژه فرسودگی، سرقتهای متعدد و عدم دسترسی به قطعات، طرح مبنی بر جایگزینی آسانسور به جای پلههای برقی را نیز ارائه کرد.
وی با بیان اینکه پس از اخذ مجوزهای لازم در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مناقصات مربوطه منطبق با آیین نامه معاملات برگزار شد گفت: نکته حائز اهمیت این است که در این خصوص با وجود برگزاری چند فقره مناقصه و تکرار آن، در هیچ موردی شرکتهای بومی همدان مرتبط با مقوله آسانسور و نصب و تجهیز، حتی اقدام به شرکت در تشریفات معامله نکردهاند.
مدیر منطقه سه شهرداری همدان با تاکید به اینکه نهایت یک شرکت غیر بومی برنده مناقصه شده است گفت: نه تنها شاهد شرکت در مناقصات از سوی شرکتهای بومی نبودیم بلکه در تسریع امور اکیپهای روزمزد هم با شرکت غیر بومی همکاری نمیکنند.
وی با بیان اینکه این امر به دلایل متعددی برمیگردد که هر کدام مستلزم کنکاش، بررسی و نهایتاً اتخاذ تصمیمات لازم برای رفع معضل موجود است افزود: نه تنها مدیریت شهری بلکه سایر دستگاهها و حتی اشخاص حقوقی و حقیقی مایلند شرکتها و اشخاص بومی با اجرای پروژههای سطح شهر منتفع شوند.
فیضیمنش با بیان اینکه به دور از تعصب، توجه به رونق اقتصادی و گردش مالی پروژهها حائز اهمیت است گفت: مداخله نکردن شرکتهای فعال آسانسور و بالابر استان به دلایل متعددی برمیگردد که ابتدا میتوان به عدم تبحر و مهارت کافی شاغلین این حوزه اشاره کرد و آن هم ناشی از عدم آموزش و بهروزرسانی مهارتها توسط اصناف و اتحادیه است.
وی عدم داشتن تخصص فعالان این حوزه را از دیگر مشکلات برشمرد و افزود: این افراد صرفاً به صورت تجربی با نگاه محدود به حوزه شهر محل اقامت مهارت کسب کردهاند و قادر به انجام کارهای تخصصی نیستند.
وی خاطرنشان کرد: برای رفع این معضل همیاری و همدلی صنف، اتحادیه، مسئولان مربوطه و شاغلین در این حوزه ضروری است.
پایان پیام/ 89026/
منبع: فارس