جنگ الکتریکی «بی‌اِم‌و» و «تسلا» در چین

جنگ الکتریکی «بی‌اِم‌و» و «تسلا» در چین

شرکت «بی‌اِم‌و» از نمونه اولیه خودروهای الکتریکی نسل جدید این شرکت رونمایی کرد تا مرحله تازه‌ای از رقابت این خودروساز آلمانی با شرکت «تسلا» – متعلق به «ایلان ماسک» – آغاز شود.

جنگ الکتریکی «بی‌اِم‌و» و «تسلا» در چین

به گزارش اکوایران، به نوشته بلومبرگ، این خودروی الکتریکی موسوم به «ویژن نیو کلَس» (Vision Neue Klasse)، هفته آینده در «نمایشگاه بین‌المللی خودروی آلمان» در شهر مونیخ به نمایش درمی‌آید. زمان ورود این خودرو به بازار، سال 2025 اعلام شده که تقریبا همزمان با عرضه خودروی الکتریکی جدید شرکت «مرسدس بنز» – دیگر خودروساز مطرح آلمانی – است. از سوی دیگر، مشکلات نرم‌افزاری باعث شده عرضه خودروهای الکتریکی توسط شرکت «فولکس‌واگن» با تأخیر مواجه شود؛ شرکت‌های «آئودی» و «پورشه» نیز با مشکل مشابهی روبه‌رو هستند.

بی‌ام‌و به دنبال آن است تا با تولید خودروهای الکتریکی نسل جدید، رقابت با شرکت تسلا را به شکل جدی‌تری دنبال کند و مهم‌ترین بازار فروش خود یعنی چین را به شرکت‌های دیگر واگذار نکند.

از سوی دیگر، عرضه ارزان‌تر خودروهای شرکت تسلا در چین، رقابت را سخت‌تر کرده است. تسلا در روزهای اخیر از نمونه بازسازی شده مدل ۳ خود در چین رونمایی کرده است؛ خودرویی با قابلیت طی مسافت بیشتر در مقایسه مدل قبلی. همزمان این شرکت قیمت مدل S و مدل X پرمیوم خود را بین ۱۴ تا ۲۱ درصد در چین و ایالات متحده که دو بازار بزرگ محصولات این شرکت هستند، کاهش داده است.

برای عقب نماندن از بازار رقابت در چین، شرکت بی‌ام‌و رویکرد تبلیغاتی محصولات جدیدش را تغییر داده و به جای تمرکز بر عملکرد خودروهای جدید، بر فناوری‌های مدرن این خودروها متمرکز شده است؛ برای مثال، این خودروساز در خودروی جدید الکتریکی خود از یک نمایش‌گر دیجیتالی که روی تمام عرض شیشه جلو ظاهر می‌شود و نرم‌افزاری که می‌تواند فرمان‌های صوتی و حرکات دست راننده را تجزیه و تحلیل کند، رونمایی کرده است. این تغییر رویکرد در تبلیغ، با هدف جذب مشتریان بیشتر در چین است که به شکل گسترده‌ای جذب خودروسازهای داخلی مانند شرکت‌های «بی‌وای‌دی» و «نیو» شده‎اند؛ شرکت‌هایی که در تولید خودروهای الکتریکی با فناوری‌های محبوب مردم چین، عملکرد بهتری نسبت به «بی‌ام‌و» داشته‌اند.

شرکت‌های بی‌ام‌و، مرسدس بنز و آئودی توانسته بودند طی مدتی طولانی با عرضه خودروهای بنزینی باکیفیت، بازار چین را در اختیار خود داشته باشند، اما با تغییر رویه بسیار سریع شرکت‌های چینی در تولید خودروهای الکتریکی، خودروسازهای آلمانی جایگاه قبلی خود در بازار چین را از دست داده‌اند.

شرکت چینی «بی‌وای‌دی» در سال جاری میلادی با کنار زدن فولکس‌واگن، به پرفروش‌ترین خودروسازِ چین تبدیل شد و مرسدس بنز پس از فروش ناامیدکننده در چین در اواخر سال گذشته، قیمت سدان برقی پرچمدار خود در این کشور را کاهش داد.

انتظار می‌رود تا پایان سال 2030 میلادی 90 درصد از بازار جهانی خودرو به خودروهای الکتریکی و دوگانه‌سوز برقی اختصاص پیدا کند؛ از این رو، خودروسازان مطرح غربی برای عقب نماندن از رقابت، سرعت عرضه محصولات جدید الکتریکی خود را افزایش داده‌اند.

در همین رابطه:

  • عربستان در خودروسازی هم گرد و خاک می‌کند
  • اتحاد هفت غول خودروساز، آمریکا را شارژ کرد
  • فروش بی ام و به قیمت رولزرویس

منبع: اکوایران

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.