ورق مس از کجا بخریم؟

ورق مس از کجا بخریم؟

ورق مس ازجمله مقاطع فولادی پرکاربردی است که از رسانایی الکتریکی بسیار بالایی برخوردار بوده و در برابر خوردگی و ساییدگی بسیار مقاوم است. این دسته از آهن آلات در صنایع گوناگونی ازجمله لوله‌کشی، سیم‌کشی، ساخت لوازم تزیینی و… به کار گرفته می‌شود.

به دلیل ارزش و اهمیت این محصولات یکی از مهم‌ترین پرسش‌های بسیار مطرح‌شده از سوی خریداران، این است که ورق مس از کجا بخریم؟ زیرا لازم است پیش از تهیۀ ورق مس از اصالت آن اطمینان حاصل کنیم. امروز قصد داریم به‌منظور یافتن پاسخ این پرسش، شما را با یکی از معتبرترین نمایندگی‌های حال حاضر در زمینۀ فروش ورق های فولادی و سایر آهن آلات آشنا سازیم. بنابراین، اگر قصد دارید مرکز قابل اطمینانی را برای خرید ورق مس مورد نیاز خود بیابید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این صفحه با ما همراه باشید.

ورق مس چگونه تولید می‌شود؟

اولین مرحله برای تولید ورق مس در معادن مس موجود در پوستۀ بیرونی زمین اتفاق می‌افتد. این عنصر را به‌صورت ناخالص و در حالت ترکیب‌شده با سایر آلیاژها استخراج می‌کنند. پس از فرایند استخراج، سنگ‌های معدنی را به کارخانه می‌فرستند تا عملیات جداسازی مس از سایر عناصر آغاز شود.

در ابتدا سنگ‌ها را در محلول‌های مخصوصی به حالت شناور نگه داشته و مقداری خاک رس به آن اضافه می‌کنند تا طی فرایند ته‌نشین‌سازی، رسوبات و مواد زائد از مس جدا شوند. پس از آن سنگ معدنی را که دیگر به پودر تبدیل شده تا 700 درجۀ سانتی‌گراد تحت حرارت قرار می‌دهند تا گوگرد و دیگر فلزات ترکیب‌شده با سنگ معدن ذوب گردند. اگر قصد دارید پاسخ ورق مس از کجا بخریم؟ را بیابید، تا انتها با ما همراه باشید. سپس کنسانتره مس را وارد کوره کرده و با افزودن ماده‌ای به نام شار (به عنوان کنورتور یا مبدل) عملیات ذوب کردن مس را شروع می‌کنند. زمانی که دما تا 1200 درجۀ سانتی‌گراد افزایش یافت، بیشتر ناخالصی‌ها به‌ویژه آهن، آرام آرام از مس جدا می‌شوند و سپس مس خالص به سمت انتهای کوره هدایت می‌شود. اما عملیات همچنان پابرجا است. به مسی که از فرایند ذوب‌سازی باقی می‌ماند، مات می‌گویند. مات ترکیبی از سولفات مس و آهن بوده که از سنگ مس جدا شده است.

مس همچنان به خلوص 99 درصد، یعنی خلوص مطلوب نرسیده است، بنابراین وارد مرحلۀ بعدی که پالایش مات نام دارد، می‌شود. در این مرحله از طریق دمیدن هوا به درون مات ذوب‌شده، تمامی ناخالصی‌های مس را به شکل حباب از آن جدا کرده و مس را به خلوص مورد نظر می‌رسانند.

سپس، مس حاصل را طی فرایند ریخته‌گری در قالب شمش درآورده یا با استفاده از غلتک‌های سنگین آن را به ورق مس تبدیل می‌کنند. این ورق‌ها در دو حالت رول و شیت به بازار آهن آلات عرضه می‌شوند و قیمت ورق مس بر اساس نوع و فرایند تولید تخمین زده می شود. همچنان با ما همراه باشید تا به شما در یافتن پاسخ ورق مس از کجا بخریم؟ کمک کنیم.

آشنایی با کاربردهای ورق مس

فرایند تولید ورق مس به این صورت است که در ابتدا شمش‌های مسی را از مراحل گوناگونی عبور می‌دهند تا ذوب شود. سپس با ابزارهای سنگین آن را نورد کرده و درنهایت به ورق مس تبدیل می‌کنند. از آن‌جایی که این دسته از آهن آلات در ابعاد و اندازه‌های گوناگونی تولید می‌شود، از کاربردهای متفاوتی نیز برخوردار است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات می‌توان به مقاومت بسیار زیاد در برابر ساییدگی و خوردگی، رسانایی الکتریکی و حرارتی، قابلیت کششی و… اشاره کرد. در ادامۀ پاسخ به پرسش ورق مس از کجا بخریم؟ به معرفی برخی از مهم‌ترین کاربردهای این دسته از ورق های فولادی می‌پردازیم.

صنایع معماری و ساختمان‌سازی

از آن‌جایی که این دسته از محصولات مقاومت بالایی را در برابر خوردگی و شرایط آب‌وهوایی گوناگون از خود به نمایش می‌گذارند، در ساخت بخش‌های داخلی و خارجی انواع ساختمان‌ها، ازجمله سقف، طاق، سرریز، ناودان، روکش دیوار و… به کار گرفته می‌شوند.

صنایع خودروسازی

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، مس قدرت رسانش الکتریکی بالایی دارد و این موضوع موجب افزایش محبوبیت این فولاد نزد سازندگان خودرو شده است. از مس برای ایجاد اتصالات الکتریکی و غیرالکتریکی اتومبیل‌ها، ساخت لوازم برقی، ساخت قطعات درونی سنسورها، و… استفاده می‌شود. گفتنی است با روی کار آمدن خودروهای برقی و هیبریدی استفاده از این فلز نیز افزایش چشمگیری خواهد یافت.

اگر قصد دارید بدانید ورق مس از کجا بخریم؟ همچنان با ما همراه باشید.

صنایع برقی

ورق مس رسانای الکتریکی بسیار خوبی به شمار می‌رود. به همیل دلیل، یکی از کاربردهای رایج آن در صنعت برق و برای ساخت تجهیزات گوناگون الکتریکی شناخته می‌شود. از مهم‌ترین کاربردهای فلز مس در این زمینه می‌توان به ساخت بخش اصلی تبدیل‌کننده‌ها و موتورها، کلید و پریز، انواع کابل‌های برق و… اشاره کرد.

صنایع هنری

ورق مس خاصیت شکل‌پذیری بالایی دارد. این قابلیت در کنار ویژگی‌هایی چون زیبایی، ثبات رنگ، و طول عمر زیاد آن را به یکی از ضروری‌ترین مواد اولیه در ساخت لوازم تزیینی، جواهرات، و ظروف دست‌ساز تبدیل کرده است. اگر همچنان قصد دارید بدانید ورق مس از کجا بخریم؟ در کنار ما باشید.

صنایع پزشکی

از دیگر کاربردهای ورق مس می‌توان به صنایع پزشکی اشاره کرد. این محصول را تحت عنوان عاملی که ضد انگل‌های زیستی (مانند قارچ و حشرات) عمل می‌کند، به کار می‌گیرند. جلبک‌ها نسبت به عنصر مس حساس بوده و به همین دلیل از این آلیاژ برای جلوگیری از افزایش جلبک‌ها در ذخایر آبی استفاده می‌کنند. از این طریق می‌توان بیماری‌های زیادی را درمان کرد.

ورق مس از کجا بخریم؟

ورق مس چه مزایایی دارد؟

در این قسمت به برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ورق مس در صنایع گوناگون می‌پردازیم:

  • مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و سایش

  • استحکام کششی بسیار زیاد

  • قابلیت جوش‌کاری خوب

  • شکل‌پذیری خوب

  • رسانش الکتریکی بالا

  • رسانش حرارتی بالا

  • قابلیت ماشین‌کاری خوب

  • در سردکاری و گرم‌کاری به کار گرفته می‌شود.

  • هر یک از ورق‌ها را می‌توان بارها مورد استفاده قرار داد.

  • مقاوم‌ترین فلز پس از نقره به شمار می‌رود.

  • پس از آهن و آلومینیوم پرکاربردترین فلز محسوب می‌شود.

ورق مس از کجا بخریم؟

ورق های مسی انواع متفاوتی داشته و از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند؛ به همین دلیل در صنایع گوناگونی به کار گرفته می‌شوند. بیشترین کاربرد این گونه از مقاطع فولادی را می‌توان در صنعت ساختمان‌سازی یافت. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، این دسته از آهن آلات را پس از ذوب کردن در ظروف ویژه‌ای ریخته و در قالب‌هایی مستطیل‌شکل از آن‌ها شمش می‌سازند. از مواد مختلفی برای تمیز کردن شمش‌ها استفاده می‌کنند و زمانی که مس عاری از ناخالصی گشت، آن را در غلتک می‌چرخانند تا به ضخامت مورد نیاز برسد.

از آن‌جایی که این محصولات فولادی از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند، لازم است در تهیۀ آن‌ها حساسیت زیادی به خرج داده و مرکز معتبری را در این زمینه انتخاب کنید. شناسایی کارگزاری مورد اطمینانی که خیال ما را از اصالت ورق مسی آسوده سازد، کار دشواری به نظر می‌رسد. به همین دلیل ما از طریق جست‌وجو در این زمینه، مرکز قابل اعتمادی را پیدا کرده و کار شما را برای یافتن پاسخ ورق مس از کجا بخریم؟ آسان کرده‌ایم! ثامن تجارت یکی معتبرترین نمایندگی‌های فروش آهن آلات و مقاطع فولادی شناخته شده و انواع محصولات فولادی را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در اختیار خریداران قرار می‌دهد. شما می‌توانید برای تهیۀ ورق مس و سایر آهن آلات مورد نیاز خود سری به سایت ثامن تجارت زده و با کارشناسان سایت ارتباط باشید.

منبع: خبرآنلاین

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.