تضعیف جبهه پایداری در تامین اجتماعی ؛ تغییر 3 مدیر کلیدی در یک هفته

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: تضعیف جبهه پایداری در تامین اجتماعی با عزل 3 مدیر مهم این سازمان کلید خورد. این تحولات در یکی از مهم‌ترین سازمان‌های بخش عمومی غیردولتی را احتمالا باید به نزدیک شدن انتخابات دوره دوازدهم مجلس مربوط دانست.

بر اساس این گزارش در یک هفته اخیر، حسن خانلو قائم‌مقام سازمان تامین اجتماعی، ابوالفضل عفت‌نژاد معاون منابع انسانی این سازمان و سیدحسن هاشمی مدیرعامل بیمارستان میلاد از سمت خود عزل شده‌اند.

حسن خانلو و ابوالفضل عفت‌نژاد از چهره‌های بسیار نزدیک به صادق محصولی هستند و گزارش‌های مختلف حکایت از آن داشته است که این دو چهره در پست‌های کلیدی تامین اجتماعی، برنامه‌های جبهه پایداری را به اجرا می‌گذاشته‌اند تا جایی که عده قابل توجهی از نیروهای نزدیک به خود را به عناوین مختلف در شرکت‌های زیرمجموعه شستا به کار گمارده‌اند.

انصاف نیوز پیش‌تر در گزارش‌هایی نشان داده بود که سازمان‌های اقتصادی به ویژه در وزارت تکرا به عنوان سنگری برای فتح مجلس و دولت توسط جبهه پایداری هدف‌گذاری شده و در این مسیر، نیروهای عضو یا نزدیک به جبهه برای عضویت در هیات‌های مدیره شستا حکم گرفته‌اند.

هنوز مشخص نیست که تغییر 3 مدیر کلیدی که از آن می‌توان با تعبیر تضعیف جبهه پایداری در تامین اجتماعی یاد کرد با فشار کدام‌یک از قطب‌های قدرت در درون دولت سیزدهم رقم خورده است اما به‌طور مشخص هم جناح نزدیک به محمدباقر قالیباف در مجلس و هم نزدیکان محمد مخبر از تغییر آرایش نیروها در تامین اجتماعی و شستا به سود جبهه پایداری دل خوشی نداشته‌اند.

چندی پیش شایعه برکناری میرهاشم موسوی چنان قوی شد که برخی رسانه‌ها حتی از گزینه‌های جانشینی او نیز سخن گفتند. با این حال میرهاشم موسوی ماند و هم‌جبهه‌ای‌هایش را از قائم مقامی و معاونت عزل کرد.

حال باید دید با تغییر بازیگران اصلی مهره‌چینی در تامین اجتمای و شستا، نیروهای منصوب آنان در هلدینگ‌های مختلف تغییر خواهند کرد یا این تغییر یک حرکت تاکتیکی برای کاستن از فشار بر جبهه پایداری بوده است.

به نظر می‌رسد هر چه به انتخبات دوره دوازدهم مجلس نزدیک می‌شویم، رقابت قطب‌های قدرت در دولت و مجلس جلوه بیرونی آشکارتری خواهد داشت و از این رهگذر، رسانه‌ها و افکار عمومی در جریان اقداماتی قرار می‌گیرند که اتمسفر اقتصادی کشور را به شدت سیاست‌زده کرده است.

نفوذ جبهه پایداری در سازمان‌های اقتصادی

توقف به‌روزرسانی سامانه شفافیت شستا و تکرا

انتهای پیام

برچسب هاابوالفضل عفت نژاد بخش عمومی غیردولتی جبهه پایداری حسن خانلو سازمان تامین اجتماعی شستا قطب های قدرت درون دولت وزارت تکرامنبع: انصاف نیوز

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.