کابل: کشورهای دخیل در جنگ افغانستان مانع پروژه‌های اقتصادی نشوند

کابل: کشورهای دخیل در جنگ افغانستان مانع پروژه‌های اقتصادی نشوند – اخبار بین الملل –

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مولوی عبدالسلام حنفی»، معاون اداری نخست وزیر حکومت موقت افغانستان در برنامه «حسابدهی دولت به ملت» گفت: در سایه نظام اسلامی حقوق همه انسان‌ها در تمامی عرصه‌ها محفوظ است. هیچکس حق توهین، تحقیر و تعرض به حریم شخصی افراد را ندارد.

وی افزود: حکومت افغانستان در چارچوب اصول ارزش‌های اسلامی به آزادی بیان متعهد است.

حنفی تأکید کرد: آزادی بیان نباید مخالف منافع ملی افغانستان باشد و همچنین حقوق و حریم خصوصی افراد را نباید نقض کند.

معاون اداری نخست وزیر حکومت موقت افغانستان خاطرنشان کرد: در حاکمیت کنونی فرمان عفو عمومی رهبر این نظام صادر شد و بر اساس آن هیچکسی حق ندارد به خاطر مسائل شخصی دست به انتقام بزند و در صورت بروز چنین مسئله‌ای حتما این موضوع از طریق محاکم پیگیری می‌شود.

مولوی حنفی گفت: خوشبختانه پس از حاکمیت جدید در افغانستان، کشت، تجارت و قاچاق مواد مخدر ممنوع شد و معتادان نیز جمع آوری شدند همچنین برای مداوای آنها پروژه‌هایی نیز درنظر گرفته شد.

وی ادامه داد با این حال برای تأمین ثبات و امنیت دائمی، محو مواد مخدر و جلوگیری از مهاجرت اقتصادی جوانان لازم است پروژه‌های بزرگی مانند «کاسا هزار»، «تاپی» و دیگر موارد عملی شوند.

معاون اداری نخست وزیر حکومت موقت افغانستان همچنین خطاب به کشورهای دخیل در جنگ افغانستان تأکید کرد: کشورهایی که در این جنگ 20 ساله دخیل بودند اکنون مانع اجرای پروژه‌های اقتصادی در این کشور نشوند.

تحریم‌های آمریکا مانعی بر سرمایه‌گذاری در افغانستانرسانه آمریکایی: تحریم‌ها در افغانستان وحشیانه مردم را تحت فشار قرار داده است

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.