درگیری‌ها در سوریه؛ بیش از ۷۰ تن کشته شدند

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا می‌گوید که در پی درگیری‌های چند روز گذشته میان نیروهای دموکراتیک و جنگ‌جویان محلی در ولایت دیرالزور این کشور، دست‌کم ۷۱ تن کشته شده‌اند.

یورونیوز گزارش داده است که نیروهای تحت رهبری کردها روز دوشنبه، ۴ سپتامبر، به‌هدف پایان دادن به درگیری میان نیروهای دموکراتیک سوریه و شبه‌نظامیان محلی به دیرالزور رفته‌اند.

این درگیری‌ها پس از دستگیری احمد خبیل، رییس شورای نظامی این منطقه آغاز شد. خبیل متهم به همکاری با نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران است.

احمد خبیل و چند تن از اعضای شورای نظامی دیرالزور در ماه گذشته میلادی توسط نیروهای دموکراتیک سوریه در منطقه حسکه بازداشت شدند. این امر سبب اعتراض بزرگان محل شده است.

پس از افزایش خشونت‌ها در دیرالزور، سه روز پیش نیروهای دموکراتیک سوریه ضمن اعلام منع رفت‌وآمد در این ولایت، شبه‌نظامیان وابسته به دولت سوریه را به ایجاد اختلاف میان کرد‌ها و عرب‌ها متهم کرده‌اند.

پیشتر دو مقام امریکایی نیز به‌هدف پایان تنش‌ها در دیرالزور با نیروهای دموکراتیک سوریه و رهبران قبایل عرب در این منطقه دیدار کرده‌اند.

دیرالزور نفت‌خیز که بیشتر عرب‌ها در آن زنده‌گی می‌کند، مرز بین مناطق تحت کنترل دولت بشار اسد و نیروهای دموکراتیک سوریه است. این نیروها در سال ۲۰۱۹ عملیات را رهبری کردند که نتیجه آن شکست داعش در این کشور شد.

این گروه که از نیروهای سیاسی و نظامی با اکثریت کرد و اقلیت عرب، آشوری و ارمنی تشکیل شده است، از سوی امریکا حمایت می‌شود.

منبع: اطلس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.