مهم‌ترین و رایج‌ترین مشکلات شیرآلات ساختمان و روش‌های تعمیر آن

مهم‌ترین و رایج‌ترین مشکلات شیرآلات ساختمان و روش‌های تعمیر آن

شیرآلات ساختمانی، به‌خصوص شیرآلات اهرمی، در استفاده‌ی طولانی ‌مدت ممکن است دچار ایرادات مختلفی شوند. این ایرادها می‌تواند عملکرد شیر را تحت‌ت أثیر قرار داده و کاربر را در زمان استفاده، به‌زحمت بیندازند. تعمیر شیرآلات اهرمی اولین و به‌صرفه‌ترین راه حل است. در صورتی که تعمیر این شیرآلات امکان‌پذیر نباشد، خرید شیرالات ساختمانی نو و باکیفیت، راه حل نهایی است.

برای تعمیر شیرآلات اهرمی، ابتدا باید رایج‌ترین مشکلات آن‌ها را بدانیم. در این مقاله قصد داریم نگاه به مهم‌ترین موارد داشته باشیم و سپس به دنبال آن، راه‌حلی اساسی برای رفع این مشکلات ارائه دهیم. با آگاهی از مشکلات رایج و همین‌طور روش تعمیر آن‌ها، می‌توانید در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

1.اهرم بیش از حد سفت است

سفت ‌شدن اهرم شیر، یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که برای شیرآلات خانگی به وجود می‌آید. از جمله دلایلی که می‌تواند این مشکل را به وجود آورد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خراب‌شدن مغزی – جمع‌شدن رسوب در مغزی
  • پوسیدگی واشر – خشک‌شدن واشر
  • خراب‌شدن کارتریج – خشک‌شدن کارتریج

برای تعمیر شیرآلات اهرمی و رفع این مشکل، تنها کافی است که شیر را بادقت باز کرده، داخل آن را از رسوب تمیز کنید. روغن‌کاری و تعویض واشر نیز می‌تواند دسته شیر شما را مجدداً نرم و روان کند.

2.اهرم بیش از حد شل است

همان‌طور که اهرم شیر شما ممکن است زیادی سفت شود، گاهی نیز ممکن است بیش از حد شل شود. این شل بودن زیادی می‌تواند خود‌به‌خود باعث بسته‌شدن شیر شود و استفاده از آن را عملاً غیرممکن سازد. علت اینکه اهرم زیادی شل است و ناگهان بسته می‌شود، می‌تواند دلایل زیر باشد:

  • شل‌شدن پیچ نصب اهرم
  • استفاده از روان‌کننده (روغن) بیش از حد

برای تعمیر شیرآلات اهرمی و رفع این مشکل، تنها کافی است که پیچ نصب دسته شیر را به کمک آچار آلن، مجدداً سفت کنید. درصورتی‌که از روان‌کننده زیاد استفاده کرده باشید هم می‌توانید شیر را باز کنید و روغن اضافی را با دستمال تمیز کنید.

3.شیر رسوب گرفته است

جمع‌شدن رسوب در اجزای داخلی شیر، ممکن است برای هر نوع شیرآلاتی رخ دهد. اگر املاح و سختی آب منطقه زندگی شما بالا باشد، احتمال اینکه به این مشکل دچار شوید بسیار زیاد خواهد بود. تعمیر شیرآلات اهرمی و رفع رسوب آن، بسیار ساده است.

تنها کافی است که شیر را باز کرده و قطعات داخلی آن را با آب تمیز کنید. برای ازبین ‌بردن رسوب‌های سخت‌تر، می‌توانید مقداری جوش‌شیرین روی اجزای شیر بریزید. سپس مقداری سرکه روی آن اضافه کنید و اجازه دهید که برای 20 دقیقه همین‌طور باقی بماند. بعد از آن به کمک یک مسواک کهنه شیر را تمیز کنید، آبکشی کنید و در نهایت آن را ببندید.

4.شیر زنگ‌زده و تغییر رنگ داده است

این مشکل را بیشتر می‌توان در شیرآلات بی‌کیفیت مشاهده کرد. معمولاً علت این مشکل، به دلیل همان سختی آب منطقه است. شیرآلات باکیفیت معمولاً مقاومت بیشتری در برابر زنگ‌زدگی، رسوب خارجی یا تغییر رنگ دارند. برای تعمیر شیرآلات اهرمی و حل این مشکل، می‌توانید از همان محلول سرکه و جوش‌شیرین استفاده کنید.

راه‌حل دیگر اما خرید شیرآلات باکیفیت از همان ابتدا، یا تعویض شیرآلات است. خرید از برندهای معتبر و باکیفیت، می‌تواند خیال شما را از بابت این مشکل راحت کند. از جمله برندهای خوب شیرآلات می‌توانیم به برند شودر یا گلپایگان اشاره کنیم. برند گلپایگان از برندهای اقتصادی و باکیفیت ایرانی است؛ با مشاهده قیمت شیرآلات گلپایگان، خودتان به این ادعا پی خواهید برد.

Untitled

1.شیر نشتی دارد و چکه می‌کند

از جمله رایج‌ترین مشکل شیرآلات اهرمی، می‌توان به نشتی و چکه‌کردن آن‌ها اشاره کرد. این مشکل در شیرآلات اهرمی باکیفیت، کمتر به چشم می‌خورد، اما درصورتی‌که شیر شما دچار آن شد، دلایل زیر احتمالاً علت بروز آن باشند:

  • ترک ‌خوردن کارتریج شیر
  • خرابی واشر اورینگ

برای تعمیر شیرآلات اهرمی و رفع نشتی و چکه آن‌ها، تنها کافی است که شیر را باز کرده و کارتریج آن‌ را بررسی کنید. در صورت لزوم کارتریج را تعویض کنید. اگر واشر دچار مشکل شده بود، می‌توانید آن را به‌درستی جا بیندازید یا اینکه آن را هم تعویض نمایید.

2.شیر صدا می‌دهد

خیلی از اوقات ممکن است به دلایل مختلف، شیر اهرمی ما در زمان استفاده صدا بدهد؛ این صدا می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. مهم‌ترین عللی که باعث می‌شوند شیرآلات اهرمی در زمان استفاده صدا بدهند، موارد زیر است:

  • هرز شدن واشر شیر
  • عدم قرارگیری کارتریج در جای درست

برای تعمیر شیرآلات اهرمی و رفع صدا آن‌ها، می‌توانید شیر را باز کرده و از قرارگرفتن واشر یا کارتریج در جای درست خود، اطمینان حاصل کنید. درصورتی‌که باز هم این مشکل حل نشد، می‌توانید از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید.

3.فشار آب شیر کم است

عدم وجود فشار آب مناسب، بدون شک کاربران را به‌زحمت خواهد انداخت. کم‌بودن فشار آب شیر اهرمی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله:

  • جمع ‌شدن رسوب در داخل شیر اهرمی
  • جمع‌ شدن رسوب در شیر پیسوار
  • کم‌ بودن فشار آب ساختمان

برای تعمیر شیرآلات اهرمی و افزایش فشار آب آن‌ها، تنها کافی است که شیر را باز کرده و داخل آن را با استفاده از ترکیب جوش‌شیرین و سرکه تمیز کنید. برای تمیزکردن شیر پیسوار نیز می‌توانید از همین روش استفاده کنید. درصورتی‌که مشکل فشار آب برای کل ساختمان بود، می‌توانید برای نصب پمپ آب اقدام کنید.

4.دمای آب شیر تنظیم نمی‌شود

تنظیم‌نشدن دمای آب شیر اهرمی هم از دیگر مشکلات رایج برای آن است. عدم تنظیم‌شدن آب به این معناست که شیر در اختلاط آب سرد و گرم ایراد دارد. خرابی کارتریج شیر یا همان مغزی، دلیل بروز این مشکل است. برای تعمیر شیرآلات اهرمی و رفع این مشکل، تنها کافی است که یک کارتریج نو خریداری کرده و آن را با قبلی جایگزین نمایید.

Untitled

خرید شیرآلات باکیفیت از دکتر تامین

در این مطلب از روش‌های تعمیر شیرآلات اهرمی و مشکلات رایج آن‌ها برای شما گفتیم. خرید شیرآلات باکیفیت از مرجع معتبر، یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از خراب شدن شیرالات است.

مجموعه دکتر تامین، فروشگاه آنلاین انواع تجهیزات و مصالح ساختمانی است. شما می‌توانید انواع شیرآلات باکیفیت از بهترین برندهای گلپایگان، شودر، راسان، قهرمان و غیره اشاره کنیم. شما همچنین می‌توانید قیمت انواع شیرآلات مانند لیست قیمت شیرآلات شودر و دیگر برندها را نیز در وب‌سایت دکتر تامین مشاهده و دانلود کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و تماس با کارشناسان، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر اقدام فرمایید:

  • تماس با شماره: ۴۸۴۳۶ – ۰۲۱
  • مراجعه به وب‌سایت: www.Drtamin.com

پایان رپرتاژ آگهیمنبع: ايلنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.