قیمت طلا و سکه امروز 14 شهریور 1402/ خریداران چه زمان وارد بازار شوند؟

5 1 1

همزمان با کاهش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه هم امروز روند کاهشی داشت. اما آیا روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز به 49 هزار و 500 تومان رسید که نسبت به روز گذشته 200 تومان کاهش قیمت داشت. همین کاهش محدود قیمت سبب شد که قیمت طلا و سکه هم نزولی شود.

قیمت هر گرم طلا به دو میلیون و 366 هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته کاهش بسیار محدودی داشت. قیمت سکه امامی هم 28 میلیون و 140 هزار تومان شد که نسبت به روز قبل کاهش 50 هزار تومانی داشت.

قیمت سکه بهار آزادی هم با 140 هزار تومان افزایش به 25 میلیون و 550 هزار تومان رسید. اما قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی بدون هیچ تغییری ثابت ماند. قیمت نیم سکه مانند روز گذشته 15 میلیون و 200 هزار تومان ماند. قیمت ربع سکه 10 میلیون و 200 هزار تومان بود و سکه گرمی هم با قیمت 6 میلیون تومان معامله شد.

البته این قیمت‌ها در حالی است که بازار امروز در آستانه تعطیلات اربعین است و معاملات بسیار محدود است. خریداران مصرفی که فعلا در بازار حضور ندارند و خریداران سرمایه‌ای هم فعلا منتظر تعیین روند بازار هستند.

البته برخی از فعالان بازار می‌گویند قیمت‌ طلا و سکه در این روزها کاهشی است چون به دلیل محرم و تعطیلات پیش رو تقاضا در بازار کم است. اما برخی دیگر از معامله‌گران معتقدند قیمت طلا و سکه را ارز تعیین می‌کند و نه تقاضای موجود در بازار. این گروه معتقدند که قیمت طلا و ارز پس از اربعین وابسته به قیمت دلار است و هر مسیری که این اسکناس امریکایی طی کند، همان مسیر توسط طلا و سکه هم طی می‌شود.

مطالعه بیشتر: قیمت طلا و سکه امروز 13 شهریور 1402

فعالان بازار معتقدند ثبات قیمت دلار احتمالا تا پایان تابستان ادامه دارد و اکنون زمان مناسبی برای ورود خریداران به بازار است.

تبلیغات توسط تجارت‌نیوز مطالعه بیشتر: قیمت دلار امروز 14 شهریور 1402/ پیش بینی قیمت دلار پس از اربعینمنبع: تجارت‌نیوز

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.