سقط جنین غیرقانونی موجب ابطال پروانه پزشکی می‌شود

 سقط جنین غیرقانونی موجب ابطال پروانه پزشکی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم برجوئی‌فرد ظهر سه شنبه در پانزدهمین نشست قرارگاه جمعیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: سقط قانونی در دادگاه و با ریاست قاضی ویژه سقط است که به درخواست مادر باردار و با ادله کافی مبنی بر نقص عضو در جنین (طبق تعاریف قانونی) و یا در خطر بودن جان مادر، حداکثر تا پایان چهار ماهگی جنین صادر می‌شود.

دبیر قرارگاه جمعیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مواد قانونی متعددی به موضوع سقط‌جنین اشاره می‌کند که مهم‌ترین مواد مرتبط با وزارت بهداشت ماده ۵۵ و ۵۶ است.

وی با اشاره به اجرای ماده ۵۶ گفت: چنانچه پزشک، ماما یا دارو فروش به‌صورت غیرقانونی وسایل سقط را فراهم یا مباشرت به سقط‌جنین کند پروانه فعالیت پزشکی یا مامایی وی باطل می‌شود.

برجوئی تأکید کرد: نکته مهم این ماده این است که ارتکاب این جرم نیازمند تکرار نیست، به همین دلیل آگاهی پزشک و ماما از این قوانین بسیار مهم است.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.