جنبش خودجوش زنان معترض: آپارتاید جنسیتی در افغانستان با گذشت هر روز شدیدتر می‌شود

جنبش خودجوش زنان معترض افغانستان گفته است که آپارتاید جنسیتی در کشور توسط طالبان با گذشت هر روز شدیدتر می‌شود و باید جلو آن گرفته شود.

جنبش خودجوش زنان معترض افغانستان روز سه‌شنبه، ۱۴ سنبله، در واکنش به آن‌چه ادامه و شدت گرفتن آپارتاید جنسیتی بالای زنان کشور و سکوت جامعه بین‌المللی عنوان می‌کند، قطعنامه‌ای صادر کرده‌ است.

به گفته آنان، سفر مقام‌های طالبان به کشورهای خارجی باید ممنوع قرار داده شود و کمک‌های نقدی نیز به این گروه صورت نگیرد.

در قطعنامه آمده است: «جامعه جهانی و سازمان ملل متحد و دیگر کشورهای ذیربط طالبان را به رسمیت نشناخته و برای نجات افغانستان از چنگال گروه تروریستی کاری عملی و بنیادی انجام دهند.»

آنان ضمن حمایت از تمنا زریاب پریانی، دختر اهل افغانستان که در آلمان در واکنش به سیاست‌های طالبان دست به اعتصاب غذایی زده است، گفته‌اند که اگر به خواسته‌های‌شان توجه نشود، اعتصاب خواهند کرد.

این در حالی است ‌که پیش از این نیز «جنبش زنان به‌سوی آزادی» در یک نشست اعتراضی خواهان به رسمیت شناسی آپارتاید جنسیتی در افغانستان از سوی جهان شده بود.

با سلطه طالبان بر افغانستان، این گروه به دختران و زنان اجازه تعلیم، تحصیل و کار را تا کنون نداده است.

منبع: اطلس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.