تکلیف VAR و میزبانی ایران در لیگ قهرمانی آسیا چیست؟

تکلیف VAR و میزبانی ایران در لیگ قهرمانی آسیا چیست؟

VAR به ایران می‌رسد؟

بعد از اعلام خبر برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با VAR، توسط دبیر کل AFC، گمانه‌زنی های بسیاری درباره نحوه ورود VAR به ایران مطرح شد. به اعتقاد برخی از اهالی رسانه، بانک مرکزی پیشتر وعده داده است با اعطای کمک هزینه‌ای به ارزش 2.7 میلیون یورو، مقدمات ورود سیستم کمک داور ویدئویی به ایران را تحت نظارت یک وکیل شرکت در تهران، فراهم کند. اما در این میان کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: طی آخرین هماهنگی، فدراسیون فوتبال ایران و کنفدراسیون فوتبال آسیا با تنظیم یک قرارداد اجاره، توافق نمودند که AFC تمامی تجهیزات مورد نیاز برای ۳ بازی پیش رو را به ایران بیاورد. این تجهیزات عبارت از واحد سیار و ۸ دوربین است. همچنین طی ۲ یا ۳ روز آینده طبق پیگیری‌های آقای تاج بناست که گروه فنی آنها به آزادی و نقش جهان بیایند تا بررسی فنی کنند.

با این توصیف، ممکن است سیستم کمک داور ویدئویی برای مدت محدودی اجاره شده و پس از اتمام بازی های دور گروهی به کنفدراسیون فوتبال آسیا برگردانده شود. اما تا به حال خبری از بازرسان فنی و نصب تجهیزات در ورزشگاه‌های آزادی یا نقش جهان به گوش نرسیده است.

قرارداد اجاره VAR

امیدواریم وکلای ورزشی و تجاری فدراسیون فوتبال، قراردادهای مربوط به خرید یا اجاره این تجهیزات را با دقت و ظرافت های مورد نیاز تنظیم کنند تا بار دیگر شاهد اتفاقات تلخ قرارداد مارک ویلموتس نباشیم. همین چند سال پیش بود که سرمربی بلژیکی تیم ملی کشورمان با وجود باخت‌های پی در پی و کسب نتایج ضعیف، علاوه بر دستمزد خود، هزینه فسخ قرارداد را نیز از فدراسیون دریافت نمود. در آن زمان یکی از بندهای قرارداد به وضوح بیان می‌کرد که در صورت فسخ قرارداد از طرف فدراسیون فوتبال یا شخص ویلموتس، طرف ایرانی موظف است جریمه فسخ قرارداد را بپردازد.

پس از افشا شدن متن قرارداد، این بند موجب نارضایتی بسیاری از مردم شد؛ به طوری که عده‌ای معتقد بودند این قرارداد پیش از امضای طرفین، توسط هیچ وکیل آنلاین یا مشاور حقوقی که به زبان انگلیسی مسلط باشد، بررسی نشده است. این در حالیست که امروزه عموم مردم، تنظیم قراردادهای خود را به وکیل متخصص می‌سپارند؛ چه رسد به نهادها و ارگان های دولتی که برای تمام امور حقوقی خود یک وکیل یا مشاور حقوقی حاذق در اختیار دارند.

شما مخاطبین گرامی می‌توانید در صورت نیاز به وکیل شرکت ها به وبسایت گروه حقوقی قرار به آدرس www.gharar.org مراجعه نموده و برای آشنایی با بسته های مشاوره و خدمات حقوقی شرکت ها با شماره تلفن این مجموعه 02122876525 تماس بگیرید.

منبع: خانه فوتبال