تویوتا سنچوری شاسی بلند رونمایی شد، رولزرویس ژاپنی 170 هزار دلاری!

تویوتا سنچوری شاسی بلند

تویوتا از سنچوری شاسی‌بلند در ژاپن رونمایی کرده است. این خودرو شاسی‌بلند فوق لوکسی است که در کنار سنچوری سدان در تیراژ محدودی تولید می‌شود. به گفته تویوتا، بازار خودروهایی که با راننده شخصی مورداستفاده قرار می‌گیرند گسترش پیدا کرده و به همین دلیل، این شرکت تصمیم به توسعه شاسی‌بلند جدیدی به‌عنوان جایگزین ژاپنی برای خودروهایی مثل رولزرویس کولینان و بنتلی بنتایگا گرفته است.

تویوتا سنچوری شاسی بلند

پروفیل جانبی سنچوری شاسی‌بلند از رولزرویس کولینان الهام گرفته درحالی‌که چراغ‌های جلو و عقب دوتکه یادآور محصولات جنسیس هستند. در این خودرو همچنین بجای لوگوی تویوتا از نشان ققنوس استفاده شده است. این شاسی‌بلند مجلل ژاپنی با 5,205 میلی‌متر طول، 1,990 میلی‌متر عرض و 1,805 میلی‌متر ارتفاع، بزرگ‌تر از لندکروزر است و فاصله محوری 2,950 میلی‌متری آن 100 میلی‌متر از لندکروزر بیشتر است.

داخل تویوتا سنچوری شاسی‌بلند

مثل همه خودروهایی که با شوفر شخصی مورداستفاده قرار می‌گیرند، در سنچوری شاسی‌بلند هم تمرکز بیشتر در داخل خودرو است. درهای عقب با زاویه 75 درجه باز می‌شوند و در کنار پله رکاب‌های برقی و دستگیره‌هایی در ستون C ریال ورود به کابین را آسان می‌کنند. جالب اینکه تویوتا به‌صورت سفارشی درهای عقب کشویی را هم برای این خودرو ارائه می‌کند.

تویوتا سنچوری شاسی بلند

کابین سنچوری شاسی‌بلند صرفاً به‌صورت چهارنفره ارائه می‌شود که با یک شیشه چندلایه از قسمت بار جدا شده است. صندلی‌های عقب کاملاً خوابیده با گرم‌کن، تهویه و زیر پایی‌های قابل‌گسترش و همین‌طور امکان خواباندن صندلی سرنشین جلو، امکان دراز کشیدن کامل را برای سرنشین عقب فراهم می‌کند. سرنشینان عقب همچنین از نمایشگرهای 11.6 اینچی، یخچال، دو نمایشگر لمسی شبیه گوشی، نورپردازی داخلی، سانروف پانوراما و سیستم صوتی لوکس بهره‌مند می‌شوند درحالی‌که در جلو هم شاهد ارائه دو نمایشگر 12.3 اینچی هستیم.

تویوتا سنچوری شاسی بلند تویوتا سنچوری شاسی بلند

پیشرانه تویوتا سنچوری شاسی‌بلند

سنچوری شاسی‌بلند از یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 پلاگین‌هیبریدی استفاده می‌کند که نیروی خود را از طریق گیربکس e-CVT و سامانه چهارچرخ محرک E-Four به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. به گفته تویوتا، این سیستم مجموعاً 406 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که شاید در مقایسه با رقبایی مثل کولینان و مایباخ چندان چشمگیر به نظر نرسد اما این قوای محرکه باعث می‌شود سنچوری در رانندگی‌های شهری مثل یک خودروی الکتریکی آرام رفتار کند و در بزرگراه به یک شاسی‌بلند هیبریدی تبدیل شود. این خودرو همچنین به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم مجهز شده که مانور دادن در سرعت‌های پایین را آسان می‌کند.

تویوتا سنچوری شاسی بلند

سنچوری شاسی‌بلند تولید محدودی دارد و ماهانه تنها 30 دستگاه از آن تولید می‌شود که از طریق برخی نمایندگی‌های تویوتا در ژاپن عرضه خواهد شد. پذیرش سفارشات خرید برای این خودرو هم‌اکنون آغاز شده و انتظار می‌رود اولین نمونه‌های آن امسال به خریداران تحویل داده شوند. قیمت سنچوری شاسی‌بلند از 25 میلیون ین معادل 170 هزار دلار آغاز می‌شود که برای یک تویوتا رقم بسیار زیادی خواهد بود اما وقتی آن را با شاسی‌بلندهای بنتلی و رولزرویس مقایسه می‌کنیم، آن‌قدرها هم گزاف به نظر نمی‌رسد. جالب اینکه تویوتا این خودرو را کاملاً قابل سفارشی‌سازی در سطح جهانی توصیف کرده که یعنی علاقه‌مندان در خارج از ژاپن هم امکان خرید آن را خواهند داشت.

تویوتا سنچوری شاسی بلند

نوشته تویوتا سنچوری شاسی بلند رونمایی شد، رولزرویس ژاپنی 170 هزار دلاری! اولین بار در چرخان پدیدار شد.

منبع: چرخان

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.