به بیش از شش هزار خانواده نیازمند در سه ولایت کشور مواد غذایی و بسته‌های سولری توزیع شد

مقام‌های محلی طالبان در جوزجان، غور و بادغیس می‌گویند که به شش هزار و ۴۹۲ خانواده نیازمند در این ولایت‌ها مواد غذایی و بسته‌های سولری توزیع شده است.

مولوی اسدالله حمزه، رییس احیا و انکشاف دهات طالبان در جوزجان می‌گوید که کمک‌های بشردوستانه سازمان جهانی غذا در همکاری تخنیکی موسسه (CHA) روز سه‌شنبه، ۱۴ سنبله، برای دو هزار و ۷۶۲ خانواده نیازمند را در ولسوالی قوش‌تپه و دو هزار و ۸۷۰ خانواده دیگر در ولسوالی درزاب مواد غذایی توزیع شده است.

به گفته وی، این بسته‌های مواد خوراکی شامل ۵۰ کیلوگرام آرد، شش کیلوگرام دال، چهار کیلوگرام روغن، یک‌ونیم کیلوگرام مواد تغذیه اطفال و چهار کیلوگرام آرد غنی شده و سوپر سریالاک می‌باشد.

طبق اظهارات طالبان، خانواده‌های نیازمند براساس سروی شناسایی شده‌اند.

در همین حال، مقام‌های محلی طالبان در ولسوالی چهارسده غور نیز می‌گویند که به ۷۱۰ خانواده نیازمند مواد غذایی توزیع شده است.

از سوی دیگر، ریاست امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان طالبان در ولایت بادغیس می‌گوید که کمیساری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان(UNHCR) به ۱۵۰ خانواده بیجاشده داخلی در این ولایت بسته کمکی سولر و باتری توزیع کرده است.

این در حالی است که پیش از این برنامه جهانی غذا در چندین دوره کمک‌های بشردوستانه شامل پول نقد و مواد خوراکی را در ن ولایت‌های مختلف کشور توزیع کرده است.

منبع: اطلس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.