فرماندهی راهبردی آمریکا از سخنرانی موسویان در نشست خود دفاع کرد

فرماندهی راهبردی آمریکا از سخنرانی موسویان در نشست خود دفاع کرد

فرماندهی راهبردی آمریکا از تصمیم خود برای دعوت از حسین موسویان برای سخنرانی در نشست سالیانه خود دفاع کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از نشنال ریویو، فرماندهی نظامی که وظیفه نظارت بر بازدارندگی هسته‌ای ایالات متحده را بر عهده دارد، از تصمیم خود برای میزبانی از سخنرانی سیدحسین موسویان سفیر پیشین ایران در آلمان دفاع کرد.

لازم به ذکر است که نشست سالیانه "فرماندهی راهبردی آمریکا" راجع به بررسی موضوع" بازدارندگی" در ایالت نبراسکای آمریکا برگزارشد. این فرماندهی مسئولیت اموری همچون بازدارندگی استراتژیک، عملیات اتمی، جنگ های بین المللی و تهدیدات موشکی آمریکا را به عهده دارد.

در همین حال یک سخنگوی فرماندهی راهبردی آمریکا گفت: هدف از برگزاری این همایش بررسی طیف گسترده ای از مسائل بازدارندگی و تفکر است و ما همواره در پنل ها و سخنرانان خود به دنبال طیف گسترده ای از دیدگاه ها از جمله دیدگاه هایی هستیم که با دیدگاه های خودمان متفاوت است. ما از موضع قبلی آقای موسویان در دولت ایران آگاه بودیم و معتقد بودیم که در زمینه سمپوزیوم خلع سلاح، ما از این بینش در یک دیدگاه مخالف بهره مند می شویم.

این مقام افزود که نظرات بیان شده توسط شرکت کنندگان در کنفرانس "موضع فرماندهی راهبردی ایالات متحده یا تایید آن نیست."

با این حال «مایکل والتز» عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا از دعوت موسویان برای سخنرانی در این نشست به شدت انتقاد کرده و آن را شرم آور دانسته است.

بیشتر بخوانید:

سخنرانی موسویان در نشست سالیانه فرماندهی استراتژیک آمریکا

۳۱۱۳۱۱

منبع: خبرآنلاین