آموزش سواد رسانه به دانش‌آموزان ابتدایی استان اصفهان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش سواد رسانه که در سطح بسیار ساده و بامحتوای تصویری و قابل درک به صورت مجزا برای کودکان دوره ابتدایی و متوسطه ارائه می‌شود با هدف آموزش نحوه صحیح بهره‌مندی از اخبار و اطلاعات رسانه‌ها و راه‌های مواجهه با تهدیدهای آن ارائه می‌شود و با توجه به جذابیت موضوعی، می‌تواند برای دانش‌آموزان بسیار مفید باشد.

آموزش سواد رسانه به دانش‌آموزان ابتدایی استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، وجیهه فاضل اظهار داشت: فیلم‌های آموزشی ضبط شده توسط بهترین معلمان استان که برای پایه‌های مختلف تحصیلی تهیه شده است، جهت استفاده بهینه، شناسه‌دار شد.

وی ضمن اشاره به اهمیت رسانه و لزوم استفاده از آموزش ترکیبی گفت: با پیشرفت فناوری و افزایش دسترسی افراد به رسانه‌ها، کودکان و نوجوانان به طور گسترده‌ای از این ابزارها استفاده می‌کنند و در چنین شرایطی، آموزش سواد رسانه به آن‌ها کمک می‌کند تا علاوه بر شناخت درست ابزارهای رسانه‌ای با ارزیابی پیام، منابع و اطلاعات رسانه‌ای، بهترین استفاده را از آن ببرند.

فاضل با تشریح برنامه آموزش سواد رسانه‌ای به دانش‌آموزان بیان داشت: این آموزش‌ها که در سطح بسیار ساده و بامحتوای تصویری و قابل درک به صورت مجزا برای کودکان دوره ابتدایی و متوسطه ارائه می‌شود با هدف آموزش نحوه صحیح بهره‌مندی از اخبار و اطلاعات رسانه‌ها و راه‌های مواجهه با تهدیدهای آن ارائه می‌شود و با توجه به جذابیت موضوعی، می‌تواند برای دانش‌آموزان بسیار مفید باشد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: این آموزش‌ها می‌تواند به رفع چالش‌های مرتبط با رسانه در میان دانش‌آموزان کمک کند و از همین رو، ارتقا سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان و معلمان در اولویت برنامه‌های کارگروه آموزش و سواد رسانه‌ای پروژه مهر استان اصفهان است.

وی یادآور شد: در صورتی که آموزش سواد رسانه‌ای توسط افراد متخصص و باتجربه‌ای که با محیط رسانه‌ها آشنایی کامل دارند و اصول آن را می‌شناسند، ارائه شود می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و در غیر این صورت، می‌تواند روند آموزش دانش‌آموزان را با کاستی و خلل مواجه کند.

فاضل با بیان این‌که توانمندکردن دانش‌آموزان و افزایش مهارت آنان در تجزیه و تحلیل و درک انتقادی رسانه‌ها می‌تواند سلاحی برای مقابله با رسانه‌های زرد باشد، ابراز کرد: اولین گام برای تحقق این هدف، تربیت مدرسان میانی است که وظیفه آموزش معلمان نواحی و مناطق استان را برعهده خواهند داشت و این مهم، درحال انجام است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: آموزش اولیای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از دیگر برنامه‌های درحال انجام است که از طریق کانال «باور کودکان» در بستر پیام‌رسان شاد اجرا می‌شود و همچنین، در نواحی و مناطق نیز به صورت قطبی و با هدف آگاه‌سازی اولیای دانش‌آموزان برای شروع بدون دغدغه و اضطراب سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به شناسایی مدارس هوشمند و تلاش برای توانمندسازی معلمان این مدارس در بستر پروژه مهر، خاطرنشان کرد: امسال ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در تمامی پایه‌ها صرفاً تز طریق سامانه سهما و سپس سامانه my.medu.ir انجام می‌شود و صورت عدم طی این مسیر، امکان حضور این دانش‌آموزان در کلاس درس فراهم نخواهد بود.

منبع: موج

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.